Nákupy se přesouvají z obchodů kamenných na internet. Pokud chcete online prodávat i vlastní zboží a služby, poradíme vám, jak na to. Užitečné rady má například majitelka e-shopu s dětským zbožím Kristýna Křížová. "Pro úspěch našeho e-shopu Agátin svět není důležitý jen prostý seznam zboží, ale i uživatelská stránka. Aby na něm lidé dokázali rychle najít to, co potřebují, ale i něco, co jim udělá radost – dárek k objednávce, radu doplněnou dobrou komunikací. Zákazníky zajímá i rychlá a přesná informace o stavu jejich zásilky. Bez žádné z těchto tří složek by e-shop v dnešní době nemohl být úspěšný," popisuje úspěšná podnikatelka.

Vzdělávací platforma Googlu s názvem Digitální garáž se online prodeji věnuje v pěti lekcích. My si dnes nastíníme alespoň základy takového on-line podnikání.

Nebojte se on-line plateb

V dnešní době už existuje spousta hotových platebních řešení, které si jednoduše přidáte na své stránky, například Pay Pal či GoPay. Můžete si zvolit i některý ze systémů, které poskytují e-shop i platební řešení. Takovým příkladem dva v jednom je třeba Prestashop nebo WordPress. Součástí těchto řešení jsou i šablony e-shopů, takže je snadné si na své webové stránky přidat sekci s vašimi službami nebo produkty. Případně si můžete rovnou vytvořit e-shop na míru pomocí služeb jako Magento nebo Shopify.

Digitální garáž

Digitální garáž je rozsáhlý vzdělávací program, který má zájemcům pomoci rozvinout jejich digitální dovednosti. Jeho hlavním pilířem je online platforma digitalnigaraz.cz.

Ta nabízí na jednom místě ve formě srozumitelných videí přehled, jak mohou firmy využít internet pro získávání nových zákazníků či budování věrnosti těch současných. 23 témat je rozděleno do 89 lekcí, jejichž náročnost postupně stoupá, takže si v ní to své najdou začátečníci i pokročilejší uživatelé.

Každý, kdo úspěšně projde celým kurzem, získá certifikát uznávaný organizací IAB Europe. Ten potvrzuje získání pokročilých digitálních dovedností v oblasti online marketingu a zejména studentům může pomoci při hledání zaměstnání.

 

E-shopová "vyšší dívčí"

Poté, co zvládnete první smělé e-shopové krůčky, můžete se vrhnout na samotný proces nakupování. Dobré je zaměřit se na optimalizaci webu pro různá zařízení tak, aby se váš e-shop zobrazoval přehledně na počítači, tabletu i smartphonu.

Soustřeďte se i na zlepšení navigace a vyhledávání. Uživatelsky přívětivé a přehledné stránky s produkty  činí zákazníky spokojenými a je větší pravděpodobnost, že svůj nákup v e-shopu dokončí. Myslete i na možnost jejich registrace, která jim usnadní pozdější nákupy. V tom všem vám mohou pomoci analytické nástroje, které vám prozradí, jak velký podíl návštěvníků k vám chodí z mobilů. Pokud je jich hodně, ale nikdo z nich u vás nenakupuje, hledejte chybu v použitelnosti webu na mobilu.

Přesvědčte váhající

Už jste si všimli, že když navštívíte nějaký e-shop, prohlédnete si jistý druh zboží a záhy stránku opustíte, reklama na takové zboží vám vyskakuje na jiných stránkách? Tomu se říká cílení na dřívější návštěvníky neboli retargeting či remarketing. Takové cílení je věc skutečně užitečná. Nezřídka se zákazník rozhodne, že si zboží koupí někdy jindy a poté na něj zapomene. Díky cílené reklamě se můžete potenciálním zákazníkům účinně připomenout.

Jak na cílení reklamy, propagační materiály a další tipy a rady najdete na stránkách Digitální garáže. Ponořte se do lekcí a získejte více poznatků o digitálním světě.