Obsahovou reklamu na webu si můžete představit třeba jako digitální verzi billboardů nebo televizních reklam. Někdy má formu bannerů, jindy textů nebo videí. Obsahová reklama vám umožní zasáhnout vaším sdělením i návštěvníky jiných webů. V následujícím článku vám proto poradíme, jak oslovit vaše potenciální zákazníky, kudy vede jejich cesta internetem až k vám a jak pobídnout váhavé zákazníky k dokončení registrace nebo nákupu.

Ukažme si to na příkladu. Založili jste web s recenzemi filmů a uvažujete, jak jej propagovat. Pravděpodobně budete chtít, aby se vaše obsahová reklama objevila jak na oficiálních webech filmů, kin nebo filmových diskusních fór, tak na webech, které s filmy úplně nesouvisejí. Třeba i na zpravodajských serverech, blozích nebo stránkách o počasí.

Digitální garáž

Digitální garáž je rozsáhlý vzdělávací program, který má zájemcům pomoci rozvinout jejich digitální dovednosti. Jeho hlavním pilířem je online platformadigitalnigaraz.cz.

Ta nabízí na jednom místě ve formě srozumitelných videí přehled, jak mohou firmy využít internet pro získávání nových zákazníků či budování věrnosti těch současných. 23 témat je rozděleno do 89 lekcí, jejichž náročnost postupně stoupá, takže si v ní to své najdou začátečníci i pokročilejší uživatelé.

Každý, kdo úspěšně projde celým kurzem, získá certifikát uznávaný organizací IAB Europe. Ten potvrzuje získání pokročilých digitálních dovedností v oblasti online marketingu a zejména studentům může pomoci při hledání zaměstnání.

Reklama pro muže, kteří večer používají chytré telefony

Stejně jako ostatní nástroje online marketingu, i obsahová reklama nabízí mnoho možností zacílení. Reklamu můžete zobrazovat pouze uživatelům, kteří mluví určitými jazyky, nebo omezit na konkrétní dny či denní dobu. Můžete cílit podle pohlaví nebo věkové skupiny, případně na různá místa. Lze dokonce cílit na uživatele, kteří projevili zájem o film, a to na základě druhů webů, které navštívili v minulosti. Můžete také kombinovat více kritérií, například zobrazovat reklamy mužům, kteří večer používají chytré telefony v okruhu 20 km od místního kina.

Pouť potenciálního zákazníka trychtýřem

Představte si fáze cesty zákazníka internetem až k vašemu produktu či službě jako dlouhý trychtýř. Nejširší část trychtýře představuje vybudování povědomí o značce. Zaměřte se nejprve na široké publikum a snažte se jej zaujmout. Mějte na paměti, že v této fázi je reklama určena lidem, kteří o vás ještě neslyšeli. Řekněte jim, čím je váš web s filmovými recenzemi jedinečný. V další, užší části trychtýře si lidé již tvoří určitý názor a značku si zapamatují, aby ji v budoucnu mohli využít. Reklamu tedy omezte na uživatele, kteří již váš web navštívili. V další fázi své sdělení zpřesněte a zaměřte jej na ty, kteří již prokazatelně projevili zájem. Posledním krokem je nákup. Zde můžete například motivovat osoby, které již vaši stránku navštívily, aby se staly pravidelnými odběrateli recenzí.

Už jste měli čest s retargetingem?

Asi jste si už někdy všimli, že když navštívíte nějakou stránku, začnou vám ji reklamy na dalších stránkách doporučovat a připomínat. A to dokonce třeba i konkrétní produkt, který jste si prohlíželi. Tak to už jste měli tu čest se systémem zvaným retargeting.

Potenciální zákazník třeba narazí na váš web o filmech, když hledá informace o filmu. Začne se do vašeho webu registrovat, ale vyruší ho telefonní hovor, takže web opustí bez dokončení registrace. To je ta pravá chvíle pro zpětné cílení na uživatele - retargeting či remarketing. Takovým lidem můžete nabídnout různé pobídky k dokončení registrace, například obsah navíc, slevy pro registrované a další.

Kam s ní?

Pokud nechcete, nemusíte se trápit otázkou, na které konkrétní servery svoji reklamu umístit. Tento problém pomáhají řešit takzvané obsahové inzertní sítě. Ty fungují jako prostředník mezi firmami, které chtějí inzerovat a obsahovými weby, které nabízejí pro inzerci prostor. Existuje řada takových sítí, například Obsahová síť Google nebo Obsahová síť Sklik. Tyto sítě pomohou cílit na konkrétní publikum podle témat webů, na nichž se reklamy zobrazují, a na základě obecných informací o uživatelích, kteří si obsah prohlížejí. Navíc vám poskytnou údaje, podle nichž můžete posoudit, jak se vaší kampani daří.

Pokud vás zajímají podrobnější informace ze světa obsahové reklamy, navštivte stránky Digitální garáž, kde se tomuto tématu věnuje šest lekcí.