"Místní" strategii volí například i úspěšná firma FreshBedýnky. Jednu ze svých služeb nabízí pouze v Praze a okolí, a proto nakupuje reklamu jen pro tuto lokalitu. Ve chvíli, kdy inzeruje ovoce nebo zeleninu, nastavuje internetovou reklamu na celou zemi, protože je schopna ji dopravit prakticky kamkoliv. Inzeruje-li ale například bio kuřecí maso, necílí na celou Českou republiku, ale pouze na Prahu a okolí, kde má své odběratele.

Kdo je "místní" na internetu?

"Místní firmy" v digitálním světě jsou firmy, které poskytují produkty a služby hlavně v dané lokalitě. Třeba kadeřnictví, ale také například zahradnické či instalatérské služby. Zatímco dříve se takové firmy spoléhaly na telefonní seznamy a nástěnky, dnes lidé jako první sahají po notebooku nebo mobilu. A nacházejí-li se při tom ve vašem okolí, dává vám to obrovskou výhodu a možnost dostat se do jejich povědomí.

Digitální garáž

 

Digitální garáž je rozsáhlý vzdělávací program, který má zájemcům pomoci rozvinout jejich digitální dovednosti. Jeho hlavním pilířem je on-line platforma digitalnigaraz.cz. Ta nabízí na jednom místě ve formě srozumitelných videí přehled, jak mohou firmy využít internet pro získávání nových zákazníků či budování věrnosti těch současných. Třiadvacet témat je rozděleno do 89 lekcí, jejichž náročnost postupně stoupá, takže si v ní to své najdou začátečníci i pokročilejší uživatelé. Každý, kdo úspěšně projde celým kurzem, získá certifikát uznávaný organizací IAB Europe. Ten potvrzuje získání pokročilých digitálních dovedností v oblasti on-line marketingu a zejména studentům může pomoci při hledání zaměstnání.

Zlaté stránky 21. století

Chtějí-li si dnes lidé koupit či opravit jízdní kolo, pravděpodobně do vyhledávače zadají výraz "prodejna kol" společně se svým bydlištěm. Jako výsledek se jim zobrazí seznam místních firem s adresami, telefonními čísly a otevíracími hodinami. Pokud vyhledávají pomocí mobilu, mohou jediným dotykem do obchodu rovnou zavolat nebo si k němu v mapě najít trasu.

Neméně důležité jsou internetové adresáře firem, například Moje firma na Googlu či Firmy.cz od Seznamu. I vaše firma by proto v těchto adresářích měla mít svůj záznam, který musí mít tři základní náležitosti: název firmy, adresu a telefonní číslo. Pomůže vám přidat i další informace, například otevírací hodiny, fotky produktů nebo videa vašeho obchodu. Podrobnější informace o internetových adresářích firem naleznete v Digitální garáži.

Inzerujte pouze ve vaší lokalitě

Existuje řada kanálů, kde můžete své služby inzerovat – vyhledávače, on-line adresáře, webové stránky nebo sociální sítě jako Facebook či LinkedIn. Ve všech hlavních vyhledávačích můžete svou reklamu cílit pouze na určitou oblast. Pokud například nabízíte cenu za zobrazení reklamy pro klíčové slovo "oprava jízdních kol", kampaň lze nastavit tak, aby se reklama zobrazila jen tehdy, když se hledající nachází v okruhu do 15 km od vaší prodejny.

Mobil slouží jako brána k nákupu

Mobilní zařízení byste při plánování své strategie pro místní marketing určitě neměli zanedbat. Slouží dnes jako vstupní brána k nákupům. Zvlášť pokud cílíte i na turisty, kteří při vyhledávání používají hlavně mobily. Velké popularitě se v současnosti těší mobilní aplikace. Kdyby takovou aplikaci měl obchod s jízdními koly, mohl by využít GPS a posílat potenciálním zákazníkům v určité vzdálenosti od obchodu zprávy, například oznámení o výprodejích.

 

 

Přidejte zajímavý obsah

Také pro místní firmy je důležitá optimalizace webu pro vyhledávače. Kromě základních informací je vhodné přidat další relevantní obsah, který umožňuje vyčíst polohu vaší firmy. V případě obchodu s koly to může být blog o opravách a údržbě kola, podrobnosti o servisu poskytovaném v obchodě či popisy, fotky a videa z místních cyklistických závodů.

Přidávání místních informací zvýší vaši šanci na zobrazení ve výsledcích vyhledávání, protože úkolem vyhledávače je poskytnout nejlepší výsledky ve správném čase a na správném místě. Více informací nejen o místním marketingu najdete v lekcích Digitální garáže.