Můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak vše, co s tím můžeme dělat. Zírání do mobilů se stalo neodmyslitelnou součástí našeho života. Mobily a tablety už používáme dokonce častěji než počítače a notebooky. A to je důležitá informace pro podnikatele. Zákazníci totiž často přes mobil hledají informace o podnicích a službách v okolí, nebo rovnou nakupují. V následujícím článku vám proto poradíme, jak to udělat, aby se vaše stránka zobrazovala správně na všech zařízeních, zda opravdu potřebujete mobilní aplikaci a jestli se vám vyplatí inzerovat v mobilech. 

Digitální garáž

Digitální garáž je rozsáhlý vzdělávací program, který má zájemcům pomoci rozvinout jejich digitální dovednosti. Jeho hlavním pilířem je online platforma digitalnigaraz.cz. Ta nabízí na jednom místě ve formě srozumitelných videí přehled, jak mohou firmy využít internet pro získávání nových zákazníků či budování věrnosti těch současných. 23 témat je rozděleno do 89 lekcí, jejichž náročnost postupně stoupá, takže si v ní to své najdou začátečníci i pokročilejší uživatelé. Každý, kdo úspěšně projde celým kurzem, získá certifikát uznávaný organizací IAB Europe. Ten potvrzuje získání pokročilých digitálních dovedností v oblasti online marketingu a zejména studentům může pomoci při hledání zaměstnání.

Vaše propagace musí oslovit lidi tam, kde se nacházejí. "Maminka, která třeba čeká na dítě před školou, hledá zboží a služby na mobilním telefonu. I když svůj nákup na e-shopu dokončí až doma z počítače, mobil posloužil jako taková vstupní brána k zakázce," potvrzuje majitelka e-shopu s hračkami a školními potřebami Kristýna Křížová.

Projděme si tedy pár základních pravidel, jak se přiblížit uživatelům mobilních zařízení.

1. Jak vypadá vaše webová stránka na mobilu?

Ideální je mít takovou webovou prezentaci, která se zákazníkům správně a čitelně zobrazí i na mobilu. Většina vyhledávačů upřednostňuje responzivní design, taková stránka se totiž sama přizpůsobí rozměrům obrazovky uživatele. Nemusíte tak vytvářet dvě varianty, zvlášť pro počítače a mobily.

Vaše stránky se musejí rychle načítat, zkontrolujte tedy velikost obrázků a souborů. Měly by také dobře vypadat. To znamená velká a viditelná tlačítka, na která lze snadno kliknout. Přehledná a jasná navigace je nutností. Použitelnost vašich webových stránek v mobilu si můžete ověřit testem kompatibility od Googlu.

Tip pro pokročilé!

Umístěte na domovskou stránku tlačítko nabízející zákazníkům slevu na první objednávku nebo zařiďte, aby se na telefonní číslo na stránce dalo přímo zavolat jedním kliknutím v mobilu.

2. Má smysl investovat do mobilní aplikace?

Stále více firem oslovuje zákazníky v pohybu pomocí mobilních aplikací. Kdybyste například provozovali nezávislé kino, s vlastní aplikací můžete zákazníkům posílat zprávy do mobilu - upozorníte je na nejnovější premiéry nebo nabídnete promítání se slevou. Mohli byste také třeba spustit věrnostní program, s nímž uživatelé mohou sbírat body za filmy, které navštívili. Zpřístupněním plateb v aplikaci umožníte svým zákazníkům koupit lístky pomocí pár kliknutí a s využitím GPS je pak "odnavigujete" až do kina.

Pokud byste podobné funkce využili i pro vaši živnost, rozmyslete si, zda najmete profesionálního vývojáře nebo jestli využijete nástroje dostupné na trhu, např. Appy Pie, BuildFire či Como.

3. Pomůže vám mobilní reklama?

Prostřednictvím mobilu můžete cílit na zákazníky i podle jejich polohy. Využijte proto mobilní inzerci ve vyhledávání. Pokud například vlastníte výše zmiňované kino, vaše reklama se může zobrazit při hledání výrazů "kino v okolí" nebo "program na večer".

Zaměřte se na kratší klíčová slova a fráze, lidé na mobilu neradi píší romány. Existují nástroje, které s tím pomohou, třeba Plánovač klíčových slov od Google.

Každé mobilní zařízení je jiné, proto reklamy nezapomeňte přizpůsobit tak, aby se správně zobrazovaly na obrazovkách všech velikostí.

Další informace o reklamě v mobilních zařízeních naleznete na stránkách Digitální garáže, kde se dozvíte jak na videa nebo kampaně na sociálních sítích pro mobilní zařízení.