Aplikace na míru mohou podnikatelům významně zjednodušit práci. Svou zkušenost přibližuje majitelka restaurace a spolumajitelka penzionu Radka (34), která si nedávno pořídila aplikaci Vodafone ePokladna.

Co Vás přivedlo k tomu, abyste začala při podnikání využívat aplikaci?

Pomalu mi začaly přerůstat přes hlavu starosti o chod obou zařízení, tedy restaurace i penzionu. Hlavně práce v restauraci, kde běžně obsloužíme až 60 lidí, mi zabírala čím dál více času. Hledala jsem proto nějaké řešení, jak práci zautomatizovat a zjednodušit. Fungovat na klasickém "čárkovacím" systému už opravdu nebylo dál možné.

Zavedla jsem také bezhotovostní platby. Důvodem nebyla nouze o zákazníky. Chtěla jsem vyjít vstříc hlavně těm mladším, kteří v dnešní době platbu kartou považují za samozřejmost. V penzionu se mi totiž několikrát stalo, že zákazník u sebe neměl dostatečnou hotovost a musel jet do bankomatu vybrat peníze, aby mohl za nocleh zaplatit. Do restaurace také přijíždí čím dál více lidí z měst, kteří jsou na platby kartou zvyklí. 

Hledala jsem tedy něco jednoduchého na ovládání a cenově dostupného a ePokladna od Vodafonu mi z toho vyšla ze všech dostupných zařízení nejlépe.

V čem Vám aplikace ePokladna pomáhá?

Aplikace zvládá evidovat veškeré transakce, mohu si tedy vést přehledy o denních, měsíčních i ročních tržbách anebo sledovat pohyby zásob na skladě. Po připojení k mPOS, je aplikace schopná administrovat i bezhotovostní platby a je přizpůsobená i k přijímání stravenek, což je důležité zejména pro restauraci. Také je možné k ní připojit mobilní kapesní tiskárnu. Zákazník si pak může vybrat, jestli chce účtenku za službu zaslat elektronicky na mail anebo vytisknout v papírové podobě.

Další velmi důležitá funkce pro restauraci je schopnost evidovat objednávky pod jednotlivými stoly. To mým zaměstnancům významně usnadnilo práci. Aplikace je navíc velmi intuitivní, v restauraci zaměstnávám i starší lidi a nikdo nemá s jejím ovládáním sebemenší problém.  

Jaké byly Vaše celkové pořizovací náklady?

Pro penzion jsem si pořídila ePokladnu ve verzi Standard a pro restauraci rozšířenější verzi Komplet, ta totiž kromě základních funkcí zvládá i kompletní správu skladu. Vše se dá pořídit v balíčku od Vodafonu do deseti tisíc korun. Měsíčně už pak jen hradím poplatky za terminál bance a za licenci k aplikaci v řádu stovek korun. Aplikaci používám na chytrém telefonu a na tabletu, které jsem už měla před pořízením ePokladny. Další zařízení jako chytrý mobilní telefon a tablet jsem pořizovat nemusela, protože už jsem je měla.

Co Vám aplikace přinesla?

Díky funkcím, které ePokladna nabízí, mám přehled o denních tržbách i pohybech na skladu, což mi pomáhá efektivněji plánovat objednávky.  Když potřebuji nějakou informaci, můžu si ji během několika sekund ze systému vytáhnout a pracovat s ní. Já jsem vždycky mívala v papírech zmatek, elektronickou databázi si tedy nemůžu vynachválit.

Zefektivnil se i chod na pracovišti. Pozoruji to zejména v restauraci. Zaměstnanci netráví tolik času nad počítáním tržeb a prodaných položek za den. Dříve se nám také stávalo, že se některé účtenky poztrácely, nebo byla část pomačkaná či jinak poničená. Se zavedením bezhotovostních plateb se v obou zařízeních zvýšily i tržby. Když člověk nemusí hlídat hotovost, utrácí přece jen víc a díky platbám kartou jsme získali i nové zákazníky. Pořizovací náklady na ePokladnu se mi tedy už několikrát vrátily. 

Taky se osvědčilo zasílání účtenek zákazníkům přímo na mail. Kdo účtenku potřebuje, nemusí se obávat, že ji ztratí po kapsách, a my zase získané kontakty z aplikace můžeme využívat pro komunikaci akčních nabídek a rozesílání newsletteru.

Nedávno jsem také zjistila, že jsem díky ePokladně připravená i na přechod na systém elektronické evidence tržeb, což mě hodně potěšilo. V poslední době to docela sleduji a přiznám se, že jsem z toho měla obavy. Nebylo mi jasné, co všechno si budu muset pořídit, jestli těm zařízením budu vůbec rozumět a hlavně jsem nedokázala odhadnout, kolik mě to bude stát. Vědět, že už mám všechno zařízeno, to je velká úleva.