Představit se, získat užitečné informace, kontakty, případně i vystavit své vlastní produkty či služby mohou čeští exportéři na 4. ročníku Festivalu Exportu CZ 2016 (Festival). Akce, která propojuje české i mezinárodní podnikatelské subjekty a veřejnou správu, proběhne ve dnech 15. a 16 června 2016 v Křižíkových pavilonech na Výstavišti v pražských Holešovicích.

Business speed dating

Kromě už tradiční série přednášek o nejnovějších informacích z oblasti podpory mezinárodního obchodu mají účastníci možnost najít obchodní partnery ze sedmadvacítky mimoevropských zemí v rámci organizované série obchodních meetingů, takzvaných B2B Eventů. "Účastníci se mohou registrovat do elektronického systému, který jim vybere partnera na míru a oběma navrhne termínovanou schůzku přímo na Festivalu. Půjde o jakýsi business speed dating," říká David Kratochvíl, předseda řídící rady sdružení CzechInno, které Festival pořádá. 

Zúčastněné společnosti tak mají příležitost se setkat se zástupci zahraničních společností, najít v nich nové obchodní partnery, či s nimi diskutovat nebo iniciovat novou obchodní spolupráci. B2B setkáním je vyhrazeno celé odpoledne prvního dne akce.  

Druhý den pak budou probíhat teritoriální a oborové workshopy a firemní expozice. "V teritoriálních blocích budou prezentovány atraktivní exportní destinace z celého světa s akcentem na země s vysokým, avšak stále ne dostatečně využitým potenciálem vzájemné obchodní spolupráce. Letos poprvé jsme navíc nabídli účast i subjektům z Evropské unie. Přijedou zástupci ze Španělska, Německa, Itálie nebo Srbska," dodává Kratochvíl. 

I letošní ročník se zaměřuje zejména na propagaci tradičních a dynamicky se rozvíjejících oborů českého průmyslu. Je příležitostí hlavně pro exportéry z oboru informačních a telekomunikačních technologií, energetiky, elektrotechniky a optiky, dopravy, strojírenství, nanotechnologií, zdravotnictví, strojírenství, stavebnictví, potravinářství nebo těch, kteří podnikají ve službách. "V současné chvíli máme registrováno přibližně 75 vystavovatelů a zhruba čtyři stovky účastníků," doplňuje Kratochvíl.

Prostor dostanou ale i firmy a instituce nabízející konkrétní proexportní služby jako jsou různé druhy poradenství či pomoc s usnadňováním obchodu. 

Umění a chutě světadílů

Kromě zmíněných přednáškových bloků a teritoriálních workshopů má Festival i doprovodný program. V jeho rámci se představí umění a kultura jednotlivých zemí. Jeho součástí bude i ochutnávka gastronomických specialit. Návštěvníci letos ochutnají například ázerbájdžánská a chilská vína, marocký čaj, kubánský rum, ukrajinské pirohy nebo mexický mezcal.

Podrobné informace o programu akce jsou k dispozici na webové stránce www.czechinno.cz a www.festivalexportu.cz. Nad Festivalem už tradičně převzal záštitu prezident Miloš Zeman i ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek. "Jsme rádi, že se naše myšlenka založit tradici červnového setkávání všech, kdo mají co říci k podpoře mezinárodního obchodu, ujala a vzkvétá," rekapituluje dosavadní historii setkávání exportérů Kratochvíl a dodává: "Od prvního ročníku kontinuálně roste počet prezentovaných zemí i účastníků, kteří svojí přítomnost na akci obchodně vytěžili, což je naším hlavním cílem."

Cena vstupenky při předchozí akreditaci na stránkách www.czechinno.cz bude pro oba dva dny konání Festivalu 490 korun, na místě pak 590 korun.