Mezi českými podnikateli často panuje přesvědčení, že hned po Slovensku je nejjednodušší vyvážet do Polska. Znalci polského trhu ovšem před touto iluzí varují. Podobný jazyk, kultura, politický a hospodářský vývoj v posledních letech a určitá náklonnost Poláků k Čechům ještě neznamenají otevřený polský trh. Naopak.

"České firmy vstupují na polský trh nepřipraveny a až na místě zjišťují, že zde není vše tak podobné tuzemskému trhu, jak si původně myslely," uvádí Adam Suchanek, ředitel kanceláře agentury CzechTrade ve Varšavě. Mimochodem, tato agentura otevřela kvůli velkému zájmu českých firem o polský trh své zastoupení také v Katovicích.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se