Loňským milým překvapením pro odborníky na online marketing byl dosah a interakce publika na sociální síti Instagram. Ta totiž dosahovala až trojnásobku toho, s čím se obvykle setkávají na Facebooku. Na platformě Marka Zuckerberga zase vládl geolokační formát reklamy. Osvědčil se zejména při propagaci místních restaurací a podniků. Jaké trendy a novinky nás na sociálních sítích čekají letos, odhadl Vojtěch Lambert, ředitel LCG New Media.

1. Sociální sítě ovládne video obsah

Kvalita obsahu a reklam bude nadále dělit firmy na ty úspěšné a neúspěšné na poli sociálních sítí. "Statistiky ukazují, že stále více lidí využívá ad-block systémy pro běžné bannery," říká Lambert. Důvod je zřejmý – reklamy, které na nás cílí ze všech stran, se stávají pro některé jedince neúnosné a ti se brání všemi možnými způsoby. To samé se děje na sociálních sítích – lidé reagují čím dál negativněji na posty a reklamy, které je nezajímají, nebo je dokonce obtěžují. "Od toho se odvíjí nejen dosah postů, ale i cena reklamy. Firmy, které budou na sítích sdílet reklamní obsah, nemají šanci obstát v celkové konkurenci. Naopak kvalitní obsah bude firmy posouvat dopředu, a to za zlomkové reklamní náklady. Velmi pozitivně vychází ze statistik video obsah – co se dosahu a interakce týče. Facebook hlásí jeho meziroční nárůst o 75 procent. Role video obsahu bude stále významnější, neboť jeho dosah je větší než u jiných typů postů," dodává.

2. Nákupy proběhnou přímo na sítích

V minulém roce začaly sociální sítě testovat nákupy přímo na profilu stránek. "Už nyní známe možnosti prodeje skrze feed, očekávaná novinka však má udělat revoluci jak v celkové jednoduchosti, tak i zážitku. Jak vidíme například u Lead Ads či platformě na prodej vstupenek, Facebook jde jasnou cestou – provést danou transakci nebo aktivitu přímo na dané platformě," říká Lambert.

3. Sociální sítě jako vyhledávače budoucnosti

Slyšeli jste už o "Business Professional Services"? Facebook koncem minulého roku pustil do světa k testování tuto novou "aplikaci". Jedná se o hledání služeb a podniků v dané lokalitě nebo okolí. "Firmy jako Yelp či TripAdvisor se mohou velmi obávat, neboť Facebook tímto spojil svoji hlavní dominantu, aktuální informace o daných firmách, s hodnocením a lokalitou. Navíc začal testovat u vybraných stránek možnost vyhledávání v historii feedů na základě klíčových slov. Kam toto všechno směřuje, je zřejmé – do uzavřeného ekosystému podobného tomu od Google a jeho produktů. Facebook má ale jednu velkou výhodu – má velmi silnou sociální platformu (a to nejednu)," vysvětluje Lambert z LCG New Media.

4. Snapchat, Periscope, Meerkat = Livestreaming

Zákazníci slyší na autentický obsah kampaně, který lze nejsnáze předat prostřednictvím videa. Možnost sledovat celebrity nebo idoly skrze video je dnes velmi populární a díky tomu rostou i výše zmíněné platformy. YouTube je sice stále dominantní, ale i sociální sítě umožňují poměrně jednoduchou možnost sdílení videí nejen se svými přáteli, čehož si začíná všímat stále více značek. "Právě livestreaming ve spojení s osobnostmi a možností nabídnout jedinečný obsah svým fanouškům bude v tomto roce hrát velkou roli," uzavírá Lambert.