"Proč v době internetu chodit na poštu?" Touto myšlenkou se nejspíš řídila Česká pošta při spouštění své nové služby ČP Cloud. V praxi jde o to, že zájemce může na počítači napsat dopis a místo toho, aby s ním fyzicky došel k poštovní schránce nebo pobočce, tak ho pouze internetově odešle. A pošta vyřídí sama všechny další náležitosti k jeho doručení.

Psaní lze sepsat přímo v prohlížeči, nebo lze vytvořit PDF soubor. Zákazník si může zároveň vybrat, jestli chce obyčejné nebo doporučené psaní. Zásilka bude pracovníky následně vytisknuta, zabalena a odeslána. Celý postup by měl mít klient možnost sledovat on-line, ale jen v případě doporučeného psaní. Obsah dopisu bude zpracován a archivován, takže je případně prokazatelný. Novou službu prezentuje Česká pošta jako "nejvýhodnější řešení firemní pošty".

"Aplikace ČP Cloud je napojena na IT systémy České pošty, kde dopisy a jiná psaní tisknou a obálkují stroje. Tam už jde o standardní proces České pošty. Za listovní tajemství a doručení zodpovídá následně právě Česká pošta. Data přenášená po internetu do aplikace ČP Cloud jsou šifrována SSL klíčem a datová úložiště jsou pravidelně zálohována," vysvětluje aspekty zabezpečení Luboš Novák, výkonný ředitel ČP Cloud.

Zaplatit může zákazník zakoupeným kreditem, bankovním on-line převodem, platební kartou, pomocí Premium SMS nebo dárkovým poukazem.

Ceník služby platný od 4.2.2015 je ke stažení zde:

cenik CP Cloud