Firmy i personalisté se čím dál tím častěji poohlížejí po zaměstnancích na sociálních sítích. Devět z deseti využívá LinkedIn, třetina si uchazeče o zaměstnání vyhledává na Facebooku. Slibují si, že na internetu najdou zajímavé kandidáty.

A funguje to i naopak. Mladí lidé si na sociálních sítích aktivně hledají místa ve firmách, převážně v oblasti informačních technologií nebo finančnictví. Své profily na různých platformách má více než polovina těch, kteří chtějí práci. A profesní síť LinkedIn využívá 39 procent uchazečů. V některých případech ale obsah, který potenciální zaměstnanci sdílejí na svém profilu, může být na škodu.

Průzkum společnosti Grafton, který údaje přinesl, se zaměřil na kandidáty o pracovní místa z generace Y a nastupující generace Z. Mezi 2010 respondenty zářijového výzkumu tedy byli lidé do třiceti let.  

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se