Jiřímu Drahošovi ve vybudování image hlavního protikandidáta Miloše Zemana pomohla média poté, co se strategicky správně rozhodl oznámit kandidaturu v pravý čas a s puncem končícího šéfa respektované instituce, myslí si o rozložení sil před prezidentskou volbou Jan Červenka, dlouholetý odborný pracovník Centra pro výzkum veřejného mínění.

HN: Když redakce mapovala, jak si stojí jednotliví prezidentští kandidáti necelých pět týdnů před volbami, uvedl jste, že z Jiřího Drahoše soustavná prezentace v médiích udělala relevantního kandidáta, který předstihl známějšího Michala Horáčka. Je Jiří Drahoš oním pomyslným "kandidátem médií", jak ho s oblibou tituluje hradní mluvčí Jiří Ovčáček?

Nevím, zda úplně kandidát médií. Ale je kandidát skupiny, která usilovně hledala onoho "Antizemana", protikandidáta, který by byl schopen prezidenta potenciálně v přímé volbě porazit. Skupiny, která není úplně blízká řekněme Kroměřížské výzvě, uměleckému a kulturnímu prostředí, ale spíše prostředí podnikatelskému.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se