Česká společnost Mladý kokos, jež dováží a prodává mladé kokosy, kokosovou vodu nebo kokosovou dužinu, hledá investory. Firma od nich chce na crowdfundingové platformě Fundlift získat pět milionů korun, které použije na expanzi do zahraničí nebo rozjetí franšíz. Investoři oplátkou dostanou v podniku menšinový podíl; budou společnosti moci přispět od úterý.

Za firmou Mladý kokos stojí Barbora Nálepová, Ondřej Prvý a Filip Říha, který založil e-shop Fresh bedýnky, kde prodává bioovoce a biozeleninu. První kokosy začali vozit na český trh před třemi lety. "Vnímáme velký potenciál silné investorské komunity a vysokou úspěšnost kampaní na této platformě a věříme, že se tak náš produkt dostane mezi tisíce dalších potenciálních zájemců, kteří navíc získají investiční příležitost podílet se na našem úspěchu," uvádí Říha.

Mladý kokos provozuje e-shop i velkoobchod. Potraviny a produkty z kokosu dodává hlavně do obchodů se zdravou výživou, fitness center nebo lékáren.  

Pokud firma vybere všechny peníze, investoři v ní získají podíl 16,4 procenta. Finance chtějí majitelé použít na financování zásob, expanzi do zahraničí, vlastní distribuci či franšízy. Radek Musil, šéf Fundliftu, vidí jako hlavní finanční přínos to, že investoři mohou zhodnotit získaný podíl v případě exitu společnosti. "Majitelé jsou tomu v budoucnu otevřeni," říká Musil.

Fundlift, který vzešel z finanční skupiny Roklen, zařazením společnosti Mladý kokos do své nabídky vsadil na rostoucí poptávku po bioproduktech a na trend přírodních nápojů. "Vzhledem k růstu spotřeby kokosových produktů, zejména v Evropě, věřím, že se projektu podaří udržet ambiciózní tempo růstu v nejbližších letech," domnívá se Musil.

Investiční crowdfundingová platforma Fundlift propojuje investory a začínající firmy. Peníze od investorů na ní vybralo 26 projektů, celkem za více než 151 milionů korun.