Když si zákazník na internetu kupuje knihu nebo třeba mobilní telefon, e-shop si od něj ještě zpravidla vyžádá souhlas se zpracováním osobních údajů. Mnoho internetových obchodů takovým souhlasem podmiňuje provedení nákupu nebo registraci ve svém systému, a to nejen proto, aby věděly, kam mají objednané zboží poslat. Jména, adresy a e-maily klientů jim slouží také pro další cílení reklamy.

Většina lidí bere souhlasy jako nutné zlo. E-shopy je při jejich vyplňování nechtějí příliš zdržovat, a tak jim mnohdy nabízený formulář samy předvyplní − pak už stačí takový požadavek pouze potvrdit jediným klikem.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se