Majitel Sparty Daniel Křetínský je znám spíše svým podnikáním v energetice. Jak ale upozornil týdeník Euro i deník Mladá fronta Dnes, je blízko tomu, aby koupil podnik Škoda Transportation. Spekuluje se, že by český miliardář za plzeňskou firmu mohl zaplatit přes 10 miliard korun. Křetínský se tak postupně stále více věnuje dopravě - přes přepravu uhlí do svých elektráren se dostal k nákladní železnici. Vyrábí autobusy a brzy by k nim měl přidat trolejbusy, tramvaje, vlaky i lokomotivy. Věnuje se i oborům kolem dopravní infrastruktury. 

Do Křetínského impéria patří výrobce autobusů SOR Libchavy. Ten je v oboru Česku druhý největší po vysokomýtském Ivecu (bývalé Karose) a patří mezi významné výrobce autobusů v regionu střední Evropy. Firmu nejprve ovládla skupina J&T, k té se přidala Kellnerova PPF, nakonec ji ale ovládl právě Křetínský.

Křetínského EPH prý koupí plzeňskou Škodu Transportation. Cena by měla přesáhnout deset miliard korun

Nákladní železniční dopravě se věnuje Křetínského EP Cargo. Původně šlo jen o přepravu uhlí do Křetínského elektráren, nabízené služby se ale postupně rozšiřují. Firma například ovládla půjčovnu lokomotiv a odborného personálu Lokotrain. Uvádí o sobě, že za rok přepraví 3,5 milionu tun materiálu.

V infrastruktuře vlastní Křetínský firmu Elektrizace železnic Praha. Věnuje se výstavbě nových i modernizacím stávajících systémů napájení na trolejbusových, tramvajových a železničních tratích včetně metra. Velkou příležitostí je pro ni plánovaná modernizace české železnice na jeden systém napětí i avizovaná výstavba vysokorychlostních tratí. Několik referencí má firma i ze zahraničí. Například z Kanady.

Pokud Křetínský převezme i Škodu Transportation, bude moci přidat do svého portfolia i trolejbusy, část z nich již nyní vzniká ve spolupráci s jeho SOR Libchavy, tramvaje, vozy metra, elektrické lokomotivy, elektrické i naftové vlakové jednotky i osobní vagony.

Na světě je takto rozkročený koncern věnující se výrobě dopravních prostředků od autobusů po lokomotivy raritou. Zájem o Škodu měl v minulosti a má i nyní největší světový výrobce vlaků − čínský CRRC, se kterým škodováci už spolupracují na výrobě tramvají v Číně.