V sobotu 11. listopadu se uskuteční další ročník Národní potravinové sbírky, během níž mohou zákazníci nakoupit trvanlivé potraviny a drogerii pro lidi na pokraji hmotné nouze. Na podporu akce vznikla komunikační kampaň, kterou pro neziskovou organizaci Byznys pro společnost připravilo kreativní studio Družina.

Hlavní inspirací se staly klasické domácí zavařovačky. „V našem zpracování jsou znaky písma jako prázdné nádoby, připravené přijmout do sebe doslova jakýkoliv obsah. Dohromady pak vytvářejí text hlavního sdělení - Národní potravinová sbírka,“ řekl kreativní ředitel studia Jan Žaloudek.

Kampaň se objeví v tisku, na venkovních nosičích, na sociálních sítích a na webu Potraviny pomáhají. Podpoří ji PR aktivity a zapojení blogerů. Obchodní řetězce, které sbírku podpoří, dostanou balíček s vizuály určenými pro POS materiály, e-mailovou komunikaci a další nosiče.

Mezi partnery akce je agentura LCG New Media a poskytovatel reklamních ploch BigMedia. Z médií sbírku podporují Český rozhlas, regionální Deníky a magazín Týden.

Sbírka proběhne v 750 prodejnách řetězců Tesco, Globus, Penny Market, Kaufland, Albert, Lidl, Billa, Makro, DM drogerie a Rossmann. Cesta potravin vede z nákupního košíku dárců k dobrovolníkům, kteří budou přímo v obchodech za pokladnami a budou označeni logem sbírky. Ti převezmou darované potraviny, roztřídí je a ještě večer 11. listopadu bude zboží rozvezeno do skladů České federace potravinových bank. Odtud pak potraviny putují k jednotlivým charitativním organizacím a přes ně k potřebným.

„Věříme, že letos překonáme rekordní výnos sbírky z loňského roku, kdy se vybralo 312 tun zboží,“ uzavřel za pořadatele sbírky Milan Kříž, ředitel komunikace platformy Byznys pro společnost.

Národní potravinová sbírka 2017 Národní potravinová sbírka 2017