Zatímco letos lze za hlavní událost českého trhu on-line prodeje označit nástup e-shopů s potravinami, příští rok by jí mohl být vstup řetězců s drogistickým zbožím. Dm chce svůj e-shop otevřít na začátku příštího roku, Teta drogerie a Rossmann potvrdily, že se k tomuto kroku chystají, nechtějí ale uvést přesnější termín.

„Naše společnost chystá spuštění e-shopu. Termín zatím není znám. Logistika e-shopu bude řešena přes náš sklad,“ uvedla Veronika Gottwaldová ze společnosti P.k. Solvent, která provozuje síť více než pěti stovek prodejen Teta drogerie a tři distribuční centra v Česku a na Slovensku.

Firma už začíná připravovat e-shop po logistické stránce, například si nechala vytvořit systém pro vychystávání zboží pomocí čteček čárových kódů, jak uvedl šéf společnosti Inveo Michal Menšík.

Spuštění internetového prodejního kanálu potvrdila i mluvčí řetězce Rossmann Olga Stanley s tím, že by k tomu mohlo dojít příští nebo přespříští rok, nechtěla však být konkrétnější.

Dm drogerie otevře e-shop v první polovině příštího roku. „V tuto chvíli se nacházíme ve vývojové fázi a v roce 2018 bychom chtěli internetový obchod v ČR spustit. Pokud vše poběží, jak má, mělo by to být začátkem příštího roku," uvedl jednatel společnosti v Česku Gerhard Fischer.

Dm bude logistiku e-shopu řídit pomocí externí firmy. „Jsme nuceni k outsourcingu těchto služeb, protože to naše logistika nepojme. Máme tak velký nárůst množství produktů, že v tomto ohledu na on-line zásobování potřebujeme partnera. Ještě jsme ale nepodepsali smlouvu, takže nemůžu prozradit jméno,“ řekl Gerhard Fischer. A doplnil, že v první fázi bude distribuce probíhat z jednoho logistického centra a následně bude firma reagovat podle vývoje on-line prodejů. 

Zatím tak není jasné, z jakého skladu bude firma e-shop provozovat. V Německu a Rakousku už Dm drogerie on-line prodej nabízí. Distribuční centrum, které to zajišťuje, se letos přestěhovalo z hesenského Alzenau do Boru u Tachova. 

Z něj se ale zásilky určené pro český trh rozvážet nebudou. "Logistické centrum v Boru u Tachova již zaváží zboží pro německé pobočky, pro český trh bude společnost Dm využívat vlastní logistické centrum s podporou externího partnera," uvedl mluvčí řetězce Jiří Peroutka. 

Dm drogerii se na českém trhu daří. V uplynulém finančním roce zvýšila obrat o 8,6 procenta na 8,5 miliardy korun a prodala 146,7 milionu kusů výrobků, což je meziročně o 13,7 procenta víc.

Drogistický řetězec nyní v Česku prodává téměř 13 000 výrobků. Třetinu z nich tvoří privátní značky. Právě ty a rostoucí segmenty biopotravin a přírodní kosmetiky mají řetězci zaručit pevnou základnu pro rozjezd e-shopu. Jinak ale bude prodávat on-line kompletní sortiment.

Dm drogerie patří podle výzkumu společnosti GfK k řetězcům, kde zákazníci nakupují kosmetické zboží nejčastěji. Na druhém místě je Teta drogerie a na třetím Rossmann. Silnou pozici v prodeji kosmetiky mají také přímí prodejci Avon a Oriflame a maloobchodní řetězce jako Tesco, Kaufland, Lidl, Albert nebo Globus. Na oblibě získává i e-shop s kosmetikou Notino.cz, drogistické zboží pak nabízejí také on-line supermarkety Rohlík.cz nebo Košík.cz, přičemž zboží každodenní spotřeby bylo v poslední době nejrychleji rostoucím segmentem české e-commerce.

Související