Do propuknutí aféry Dieselgate v září roku 2015 neprobíhala v Evropě žádná systematická testování emisí oxidu dusíku v reálném provozu. Skandál, který se týkal automobilky VW a nelegálního využívání systému, jenž uměle snižoval emise, ale vše změnil. Od té doby řada evropských státních agentur provedla několik testů reálných emisí vozidel. Závěry jsou velmi nelichotivé.

Mezinárodní rada pro čistou dopravu (ICCT) nyní přinesla první shrnutí těchto výsledků a potvrdila spekulace, že skutečné emise jsou několikrát vyšší než ty oficiálně uváděné.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se