Největším počtem klientů a poboček se v tuzemsku chlubí Česká spořitelna, teď se rozhodla svoji konkurenční výhodu využít i v pojištění a začíná prodávat i neživotní pojistky. Je to pro ni šance získat nové příjmy na provizích a poplatcích, které kvůli silné konkurenci bankám z běžných služeb klesají. Ředitel distribuce České spořitelny Marek Blaha v rozhovoru pro HN říká, že na konci příštího roku by chtěl mít na pobočkách kolem stovky specialistů na neživotní pojištění. To je zhruba jeden člověk na každé páté pobočce. "Chceme být významným hráčem v prodeji neživotního pojištění. Začínáme s prodejem především pojištění domácností a nemovitostí, počítáme ale i s pojištěním aut a menších firem," říká.

HN: Proč se Česká spořitelna do neživotního pojištění vrhla?

Je to přirozený důsledek naší strategie. Před 190 lety Česká spořitelna vznikla jako finanční ústav, který chce naučit lidi spořit a přispívat k budování jejich prosperity. Tomáš Salomon, jenž začal vést banku před rokem a půl, se k této myšlence vrátil. Od loňska jsme začali radit klientům s jejich rodinným rozpočtem. Neumíme ovlivnit jejich příjmy, ale cítíme, že na základě dat, která nám o sobě dávají, jsme schopni poradit s úsporou výdajů. Jeden z těch výdajů, který chceme klientům snížit, anebo jim za stejnou cenu doručit větší hodnotu, je právě pojištění. Když se podíváte, kolik peněz se v pojištění každý rok protočí, jde o velké výdaje. Loni šlo do životního pojištění 43 miliard korun a do neživotního dalších 75 miliard. Do prodeje neživotního pojištění jsme se dosud nezapojovali. To chceme vylepšit.