Společnost C2H v čele s Michalem Mičkou oznámila vstup do společnosti Favorit. Investicí ve výši 70 milionů korun, které poputují především na zahraniční expanzi, navýšení výrobních kapacit a vývoj nových technologií, získala firma někdejšího partnera skupiny DRFG Mičky ve Favoritu třicetiprocentní podíl.

Favorit

Počátky výroby jízdních kol v Rokycanech se začaly psát téměř již před sto lety, kdy v roce 1922 založili podnikatelé Ambrož Swetlik a Heinrich Kastrup společnost Tripol Hering. Později přibyla značka Tudor. Po znárodnění se v Rokycanech na těchto základech začala vyrábět kola značky Favorit. V roce 1978 již firma ohlásila milionté vyrobené kolo a v osmdesátých letech se Favority exportovaly do 38 zemí světa. V 90. letech po privatizaci závodu firma ale postupně upadala. V roce 2011 slovenský podnikatel Richard Galovič koupil původní ochranné známky Favoritu. V následujících třech letech dochází k vývoji nových originálních jízdních kol Favorit v lifestylových řadách Aviator, Big Boss, Cronos a Diamante a ve sportovních modelech F1 Sport, F1 Special, F1 Super Special, dráhových F2 Super Special a terénních F3. Veškerá kola jsou ručně vyráběna na míru konkrétního zákazníka z ultralehkých karbonových vláken. V současné době firma provozuje dvě prodejny Favorit Concept Store – v Praze a Bratislavě.

Majoritní, 63procentní podíl nadále zůstává Richardu Galovičovi, který v roce 2011 získal všechny ochranné známky na dříve známého a úspěšného výrobce kol z Rokycan a postupně rozjel obnovenou výrobu. Sedm procent Favoritu připadá společnosti Grindon Invest Martina Hrdiny.

Favorit oproti dřívějším dobám vyrábí nikoliv "kola pro každého", ale prémiové bicykly v ceně od 80 do zhruba 400 tisíc korun. "Preferuji investice do kvalitních českých projektů a ve Favoritu
vidím Apple mezi koly," zdůvodnil svůj vstup do Favoritu Mička.

Hlavní podílník firmy Richard Galovič pak v rozhovoru pro HN popsal, jak by se měla značka s novým investorem v zádech změnit.

Investora jste hledali už dlouho, nebo jde o realizaci čerstvého nápadu?

Hledal jsem investora a našel. Je progresivní, nebojí se odvážných plánů. Má zkušenosti v oblasti financování rozvoje firem. Když jsem mu představil naše vize, pochopil, kde je síla té značky a kam by se měla ubírat. Sedli jsme si. Vše, co jsme si pověděli, zatím dodržel. Díky té investici zvýšíme osminásobně kapacitu výroby. Pojedeme na dvě výstavy - ve Friedrichshafenu a v Las Vegas. Hledáme distributory pro západní Evropu a USA. Posílí se tým na úrovni výroby i managementu, chystáme novou marketingovou strategii.

Je to partnerství na daný investiční projekt, anebo je to investorský vstup do firmy?

Je to jednostranný vstup Michala Mičky do Favoritu, kde získává 30procentní podíl za 70 milionů korun. Tím definuje post-money valuation firmy na 303 milionů korun. Jsme dohodnuti na použití peněz v souladu s naším podnikatelským plánem. Stává se akcionářem společnosti, získává místo v dozorčí radě, do exekutivy by neměl zasahovat. Já zůstávám majoritním vlastníkem, dalšímu minoritáři, společnosti Grindon Invest, se podíl snižuje rovněž z deseti na sedm procent. Mně tedy zůstává 63 procent.