Automobilka BMW pozastavila rozhovory o další spolupráci s jiným německým výrobcem aut Daimler.

Důvodem je to, že Daimler v roce 2014 evropské úřady informoval o zřejmé kartelové dohodě pěti německých automobilek, aniž o tom dal vědět BMW, s nímž spolupracuje v řadě oblastí. Napsal to list Süddeutsche Zeitung. Podezření z dlouholetých kartelových dohod, které nyní vyšetřuje Evropská komise, čelí vedle Daimleru a BMW i Volkswagen, Audi a Porsche.

Daimler udal i sám sebe, když před třemi lety evropské úřady informoval o praktikách německých automobilek. Učinil tak zřejmě proto, aby se vyhnul následné pokutě. Aby však získal pozici korunního svědka, nesměl Daimler o svém kroku informovat nikoho dalšího.

A právě to vadí BMW, které s Daimlerem široce spolupracuje. "Důvěra je naprosto poškozena," zní podle Süddeutsche Zeitung z automobilových kruhů. BMW chce nyní podle mnichovského listu přezkoumat spolupráci například v oblasti nákupu autodílů, zpomalit by se mohla i výstavba čerpacích stanic pro elektromobily, na níž chtěly obě automobilky spolupracovat.

Podobný krok jako Daimler v roce 2014 loni učinila také automobilka Volkswagen. Vzhledem k tomu, že byla druhá, nemůže doufat, že by se vyhnula celé pokutě, pokud o ní Evropská komise rozhodne. Taková pokuta může být přitom velmi vysoká. Loni EK vyměřila pokutu čtveřici výrobců nákladních aut v celkové výši tři miliardy eur. Automobilka MAN, která je dceřinou společností Volkswagenu, tehdy jako jediná nemusela platit nic, protože s úřady spolupracovala jako korunní svědek.