O podnikání takzvaně na klíč, formou franšízingu je stále větší zájem. "Obrací se na mě řada manažerů ve věku kolem čtyřiceti padesáti let. Mají peníze, zkušenosti z řízení firem a vědí, že rychle a úspěšně vybudovat nějaký svůj byznysový záměr od nuly by bylo téměř nemožné. Více než dřív se hlásí o to, že by chtěli zkusit být franšízanty či masterfranšízanty," říká Aleš Tulpa, někdejší šéf českého OBI a dnes konzultant v oboru franšízingu. "Spolu s tím se zvyšuje i nabídka franšízových konceptů, jak českých, tak zahraničních, které chtějí vstoupit na tuzemský trh," dodává.

Statistiky mu dávají za pravdu. Zatímco v roce 2000 působilo v Česku podle různých odhadů kolem 50 franšízových konceptů, v roce 2010 už jich tu byl dvojnásobek a nyní se počet firem, které svou expanzi staví na modelu franšíz, blíží už číslu 300. Počet provozoven se pak podle odhadů blíží pěti tisícům, přičemž jeden franšízant v průměru obsluhuje dvě až tři obchodní místa.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se