Společnost Luxury Brand Management (LBM) podnikatele Zdeňka Bakaly, která v centru Prahy provozuje butiky s luxusním zbožím, loni zmírnila ztrátu na 106 milionů korun. Předloni skončilo hospodaření ztrátou 153 milionů korun. Tržby klesly téměř o dvě procenta na 610 milionů korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti.

"Ztráta byla způsobena zejména náklady spojenými s optimalizací portfolia značek a celkovou restrukturalizací a stabilizací společnosti," uvedla firma ve zprávě. Letos se společnost soustředí na rozvoj podniku a zajištění dlouhodobého růstu a profitability.

"Jsem velmi ráda, že se po restrukturalizačním a stabilizačním procesu můžeme plně soustředit na rozvoj portfolia dalších značek, které nejnověji obohatily nejprestižnější francouzské módní domy Saint Laurent a Givenchy, či na portfolio španělské značky Balenciaga," říká generální ředitelka LBM Zuzana Řezníčková.

Společnost LBM loni provozovala 24 prodejen s luxusním zbožím a byla vlastníkem franšíz na prodej zboží módních značek jako Salvatore Ferragamo, Ermenegildo Zegna, Versace, Bottega Veneta nebo Tod’s.

V roce 2016 společnost uzavřela butik Masná a v hotelu Four Seasons, dále butik Bell & Ross, prodejnu Tag Heuer, Diesel Plzeň a Vertu. Uzavřen byl také multibrandový butik na Letišti Václava Havla. Otevřen byl nový butik značky Breitling. Firma prodala butiky La Perla a Boucheron.

Zdeněk Bakala je majitelem společnosti Economia, která vydává Hospodářské noviny.