Ohrožené jsou obchody, které nejsou diskontní, luxusní ani největší.
Kolotoč slevových akcí sráží obchodníkům zisky.
Vesnické obchůdky se nevrátí, rozvíjet se však budou speciální prodejny drogerie, sportovních potřeb a podobného zboží.
Velký potenciál pro fúze a akvizice skýtá tuzemský maloobchod. Podle Radka Drába z poradenské společnosti PwC Česká republika do problematické skupiny patří řetězce, které nejsou diskontní, ale zároveň ani nenabízejí luxusní zboží. Uvízly v kolotoči slevových akcí, což snižuje jejich zisk.
V čem se český obchod liší od sousedů?
Český trh je oproti Německu či Rakousku stále fragmentovanější. Přestože obchodní řetězce tu nabývají na síle, ty nejsilnější dosud neovládají takový podíl jako u západních sousedů. Konsolidace v České republice dosud v plném rozsahu neproběhla a trh je přitom velice konkurenční, takže předpokládáme, že tuzemskou maloobchodní síť čekají výrazné změny.
Jsou v tuzemsku i další specifika?
Velkým fenoménem zůstávají slevové akce. Množství zlevněného zboží, které se nabízí v letácích, přes veškeré deklarace obchodníků neklesá. V některých segmentech se více než polovina zboží prodá v promocích. To ustavičně roztáčí spirálu dalšího tlaku na ceny.
Kdo je nejohroženější a kde jsou naopak největší šance?
Zadejte prosím platný e-mail.Tento e-mail je již použit. Zadejte jiný nebo se přihlaste
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.
Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:
Platba kartou
Rychlá online platba
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
[name_short][notes.note_1][notes.note_2]
Vybrané předplatné[name][notes.note_1].
[email]Přihlášený uživatel
[number]Platnost do: [valid.month]/[valid.year]
Upozornění 2 dny před automatickou obnovou předplatného
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s.
Odmítnout zasílání
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získavat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem a službami, například:
Odkaz na stažení mobilní aplikace
Aktivační kód pro přístup k audioverzi obsahu
Informace o podstatných změnách a produktových novinkách
Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů naleznete ZDE.