Billboard u Kauflandu hrdě hlásá: "Z lásky k Česku." Mnoho prodejen nyní staví svou reklamu na tom, že prodávají české výrobky. Tato marketingová kampaň je velmi účinná. Dává nám vědomí, že zakoupením českých výrobků podporujeme českou ekonomiku, takže nákupem vlastně děláme dobrý skutek.

Na první pohled to tak vypadá, ale nemusí tomu tak být. Snaha kupovat české výrobky naopak může vést k výraznému poškození české ekonomiky. Proč? Pokud kupujeme české výrobky i v případě, že jsou dražší či méně kvalitní než ty zahraniční, tak sice podporujeme české producenty, ale zároveň škodíme českým vývozcům. Pokud nekupujeme zahraniční výrobky, zahraničí má málo peněz na to, aby koupilo české výrobky. Kdybychom naopak nakupovali zahraniční zboží, podpořili bychom český vývoz. Dá se tedy říci, že pokud si v obchodě koupím německý jogurt, tak tím podporuji českou Škodovku. Zakoupením zahraničních výrobků tedy podporujeme české výrobce úplně stejně, jako kdybychom kupovali české výrobky.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se