Partnerství české automobilky Škoda a Mezinárodní hokejové federace slaví letos 25 let. Přítomnost značky na každoročním mistrovství světa je dokonce zaznamenána v Guinnessově knize rekordů jako nejdéle trvající sponzoring světových šampionátů v jakémkoliv sportu.

V pátek v Kolíně nad Rýnem, v dějišti závěru letošního turnaje, podepsali zástupci Škody Auto a hokejové federace prodloužení kontraktu, který měl skončit letos, o další čtyři roky.

"Naše angažmá v hokeji hraje od počátku našeho partnerství v devadesátých letech minulého století klíčovou roli v naší sponzoringové strategii. Značnou měrou přispělo k výraznému posílení image a známosti značky Škoda na mezinárodním trhu," popsal předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier.

V Evropě se 85 procent všech vozů značky prodává v zemích, do nichž se hokejové mistrovství světa přenáší. Spojení s hokejem je i jedním z důležitých aspektů marketingu značky v Rusku.

V roce 1992 byla Škoda oficiálním vozem šampionátu v Praze a v Bratislavě. Od roku 1993 jsou její auta k vidění při každém mistrovství.

Kromě hokeje, vlastního rallye týmu a podpory motorsportu je Škoda také hlavním partnerem největšího cyklistického závodu světa – Tour de France. Hokej má firmě pomáhat v prezentaci v zemích střední a severní Evropy, s cyklistikou pak cílí na jihoevropské země.