Liftago, česká alternativní taxislužba založená na mobilní aplikaci, odložila svůj plán na expanzi v západní Evropě. Podle ředitele pro rozvoj Ondřeje Krátkého se firma potřebuje soustředit hlavně na růst v oblasti firemních zákazníků na domácím trhu.  

Startup se na podzim loňského roku obrátil na investory s cílem získat 10 milionů eur (268 milionů korun) na spuštění své služby ve vybraných městech v Německu, Francii a Itálii. Tam by se střetl s konkurenty, jako jsou globální firmy Uber nebo mytaxi. Transakci koordinovala poradenská skupina Tarpan Partners.

"Expanzní aktivity jsme utlumili na minimum, aby nám to nebralo kapacitu na  věci, na které se teď potřebujeme soustředit: na růst korporátní klientely a na legislativní situaci," řekl Krátký HN.

V současnosti  Liftago poskytuje služby v Praze, Brně, Ostravě a Bratislavě a zatím není v zisku. Počet jízd zprostředkovaných přes Liftago loni vzrostl na téměř trojnásobek.

"Investoři se radši baví s hráči z větších trhů, kde mají pocit větší jistoty. Samozřejmě, že jsou i ti, kteří se bojí konkurence Uberu," popisuje investorskou náladu Krátký. "S některými investory je diskuze zase produktivní, ale bere potřebné soustředění. Raději se k ní vrátíme o pár měsíců později, kdy bude více jasné, kolik se nám daří vygenerovat profitu například z firemních zákazníků. Pak si vyjednáme daleko lepší podmínky," dodává.