Generální manažer Airbnb pro střední a východní Evropu Andrew Verbitsky říká, že původně sanfranciskému start-upu se v Česku daří, chce sem přitáhnout víc turistů z Číny a v hlavním městě rozjet nový byznys založený na poskytování unikáních místních zážitků.

Kritice úřadů, že Airbnb obírá město o poplatky, se manažer brání. "Daně a poplatky zkrátka musí platit všichni. A my jsme platforma, která propojuje nabídku s poptávkou," prohlašuje s tím, že dodržovat místní pravidla je hlavně na poskytovatelích ubytování.

Proč jste teď přijel z berlínské centrály do Prahy, máte tady nějaká zvláštní jednání?

Je to pro nás speciální destinace, letos se na ni hodně soustředíme. Spouštíme teď celosvětově nový druh byznysu, který jsme nazvali Trips. Jde o poskytování lokálních zážitků a Praha bude jedno z padesáti měst, kde startuje. Je to pro nás velká výzva, jde o největší novinku od začátku fungování společnosti. A Praha je ve vybrané společnosti měst jako San Francisco, New York, Tokio, Paříž, Londýn… Praha je pro náš byznys velmi významná.