Česká nápojářská společnost Kofola utržila loni 7 miliard korun. Meziročně šlo o téměř tříprocentní pokles. Zisk EBITDA pak klesl o 3,5 procenta na 1 miliardu korun. Společnost o tom informovala ve zprávě burze a v tiskové zprávě.

Rok 2016 byl pro Kofolu prvním kompletním po úpisu akcií firmy na pražské burze v prosinci roku 2015. Akviziční růst, který společnost slibovala se odehrával zejména v adriatickém regionu. V Chorvatsku koupila výrobce minerální vody Studenac, od společnosti Badel pak získala značky Vocko, Nara a Inka.

Společnost většinově vlastněná Jannisem Samarasem a jeho rodinou pak loni revidovala své stávající aktivity v Polsku. Zavřela jeden ze svých tamních tří závodů. Stáhla také akcie z varšavské burzy. Pro tento trh připravila novou tříletou obchodní strategii, která má vést k posílení její pozice.

"Celkové výsledky firmy jsou v souladu s naším očekáváním. Předešlá sezona byla extrémně vydařená a navázat na ni stejným tempem by byl oříšek," uvedl finanční ředitel Kofoly Daniel Buryš. Ten dále upozornil na to, že zásadní investice firmy půjdou v dalším období do rozšiřování konceptu barů a čerstvých šťáv Ugo a obecně do růstu gastro segmentu v Česku a na Slovensku. Koncept Ugo salaterií pak bude chtít značka rozvíjet formou franšíz.

Pro celou společnost je pak stále zásadní český a slovenský trh, které firma sleduje společně jako celek. Domácí trhy se podílí dvěma třetinami na tržbách a třemi čtvrtinami na zisku EBITDA. 

Skupina provozuje sedm výrobních závodů s více než dvěma tisíci zaměstnanci. Podle společnosti Nielsen je jedničkou na trhu nealkoholických nápojů na Slovensku a ve Slovinsku.