Manažer Jiří Caudr se stal vedoucím marketingového týmu ve firmě Zoot na začátku tohoto roku. Sám v internetovém obchodě s oblečením nikdy nenakupoval. Ačkoliv má módu rád, nakupování oblečení ho nebaví. "Mým cílem je získat co nejvíc nových zákazníků. I ty, kteří nakupování nenávidí stejně jako já. To jsou další lidé, které můžeme oslovit," míní Caudr, který ve vedení marketingového týmu vystřídal Pavlínu Louženskou.

Mezi 600 zaměstnanci firmy Zoot v Česku, na Slovensku a v Rumunsku je téměř 80 procent žen. Řízení převážně dámského týmu se manažer neobává. "Mužský a ženský přístup se doplňují, z toho může vzniknout zajímavá spolupráce," uvažuje Caudr, který do internetového obchodu přichází s téměř desetiletými zkušenostmi ze společnosti O2.

Do jednoho z největších tuzemských operátorů nastoupil jako specialista mobilního portálu. Byl u začátků internetu v mobilních telefonech. "Do firmy jsem přišel v době, kdy bylo hitem si na wapových stránkách koupit tapetu a vyzváněcí melodii, tehdy ještě mobilní internet neexistoval," vzpomíná Caudr, jenž se podílel na přidávání dalších služeb na zábavní portál. Mezi novinky na wapových serverech patřily diskusní fóra nebo seznamky. "V roce 2007, kdy se na internetu začaly objevovat první projekty, jsme se je snažili dostat také do mobilů."

Jiří Caudr (35)

Narodil se ve Zlíně. Studoval na Přírodovědecké fakultě Univerzity Palackého, obor geografické informační systémy. Caudr provozuje knihkupectví a obchod s českým designovým zbožím v centru Prahy. Svůj volný čas rád tráví v přírodě.

Caudrovi se tehdy povedlo do mobilů převést populární Xchat. S nahrazením wapového serveru internetovým připojením majitelé mobilních telefonů zjistili, že připojení může být užitečné. "Dodnes si pamatuji na okamžik, kdy jsme do portálu přidali běžný internetový vyhledávač," směje se Caudr.

Ze člena digitálního týmu se vypracoval až na týmového vedoucího, šéfoval 30 lidem. Později se stal také vedoucím marketingové komunikace a mezi jeho podřízené tak přibylo dalších 60 lidí.

Mezi jeden ze svých úspěchů řadí vybudování sportovního webu, který doplňoval televizní sportovní kanál provozovaný O2. "Web navštívilo každý měsíc půl milionu lidí, stal se z něj fungující ekosystém redaktorů a vývojářů," dodává Caudr, který z firmy odešel, aby se věnoval vlastnímu podnikání. "Potřeboval jsem změnu," říká a dodává, že práce v O2 nebyla stereotypní.

Po odchodu z O2 ho s pracovními nabídkami oslovilo několik dalších firem. Na nabídku ze Zootu kývl až po několika měsících, kdy se seznamoval s lidmi ve firmě. "V práci trávíme víc času než s rodinou. To, jak si rozumím s kolegy, je pro mě hodně důležité," vysvětluje manažer, který se chce zaměřit na vybudování funkčního týmu, jenž nyní čítá 25 lidí a v budoucnu se rozroste. "Pro dobrého člověka se místo najde vždycky. Je lepší přijmout kvalitního člověka se zájmem o firmu, i když třeba nemá potřebné zkušenosti. Profesionál je sice řemeslně kvalitnější, ale své práci nedává nic navíc," míní Caudr.

S tím, jak Zoot roste, přichází do firmy každý týden několik nových kolegů. Za uplynulé čtyři roky tržby internetového obchodu vyrostly o 1600 procent na téměř půl miliardy korun. Podnik má ambice stát se lídrem v on-line prodeji módy a expandovat do dalších zemí ve střední a východní Evropě. Nyní působí kromě Česka také na Slovensku a v Rumunsku.

Marketing internetového obchodu propojuje on-line nakupování a kamenné obchody. Firma podle Caudra nedělá věci jen proto, že fungují. Musí se shodovat s firemními hodnotami. "To je důvod, proč Zoot není vidět v outdoorových médiích, která jsou sice z pohledu marketingu velmi efektivní, ale vytvářejí vizuální smog, kterému se nejde vyhnout," říká Caudr.

Marketing v O2 a v Zootu je podle manažera podobný. Liší se pouze v hodnotě a síle značky a s tím spojeným rozpočtem. Internetový obchod sází na výkonnější kanály, jako jsou sociální sítě a internetová reklama. "Budeme se bavit o tom, jak má značka Zoot v budoucnu působit a zda je její směřování, které se nastavilo před pěti lety, relevantní i pro dnešek," vysvětluje Caudr.