Spotify po roce změnilo názor. Ještě loni zástupci největší hudební služby na internetu tvrdili, že nebudou nabízet exkluzivní obsah pouze pro platící uživatele. Podle deníku Financial Times se to ale změní. Firma se údajně dohodla s hudebními vydavatelstvími na omezení přístupu k novým albům. Všechnu hudbu, včetně aktuálních hitů, si budou moci pustit pouze platící uživatelé, kterých je už více než 50 milionů.

Zavedení rozdílné nabídky pro uživatele bezplatné verze může přinést také rozšíření hudební knihovny. Spotify opustilo několik umělců kvůli tomu, že hudbu pouští bezplatně s nízkými poplatky majitelům práv. Nejvýraznějším efektem by však měla být změna struktury licenčních poplatků, které Spotify vyplácí majitelům autorských práv.

Spotify je aktuálně nejúspěšnější hudební službou na trhu, a to i přes rychlý nástup Apple Music s obrovskou marketingovou podporou. Za Spotify platí 50 milionů lidí, za Apple music asi 20 milionů. Přesto není Spotify ziskové, nebo alespoň nebylo v předchozích letech. Finanční výsledky za rok 2016 Spotify oznámí v květnu, data z roku 2015 hovoří o obratu dvě miliardy dolarů a ztrátě kolem 200 milionů dolarů, tedy o 10 dolarech ztráty na každých utržených sto dolarech.

Zlepšení finančních výsledků díky novým licenčním podmínkám zlepší startovací pozici Spotify při vstupu na burzu. Ten firma plánuje podle neověřených informací na příští rok právě kvůli vyjednávání s hudebními vydavatelstvími. Hodnota firmy se odhaduje na 10 miliard dolarů.

Spotify má silnou pozici i v Česku, a to i díky spolupráci s operátorem O2, který nepočítá hudbu do limitu stažených dat, která vyvolala kritiků kvůli narušení principu síťové neutrality. Spolupráce s O2 však přinesla všem uživatelům v Česku aplikace Spotify v češtině. O2 uvádí, že uživatelé přenesou přes Spotify měsíčně v průměru 500 MB dat, která se nepočítají do datového limitu. Platící uživatelé Spotify mohou poslouchat hudbu bez přerušování reklamou a mohou si skladby stahovat do telefonu nebo tabletu k offline poslechu.