Německému automobilovému koncernu Volkswagen v lednu meziročně klesl odbyt o čtyři procenta na 813 000 vozů, především kvůli slabší poptávce v Číně. Oznámila to v pátek firma, jejíž součástí je i mladoboleslavská Škoda Auto.
Koncern v lednu zvýšil dodávky v Evropě o sedm procent, a ve Spojených státech dokonce o 14 procent. V Číně ale odbyt o 14 procent klesl. Čína je největším automobilovým trhem na světě, tamní poptávku však v lednu zasáhly oslavy nového lunárního roku a nárůst daňové zátěže u menších automobilů.
"Odbyt na začátku roku ovlivnily mimořádné faktory v Číně," uvedl šéf prodeje Volkswagenu Fred Kappler. "Mimo Čínu dosáhla skupina solidního růstu 4,9 procenta," dodal. Volkswagen podle něj navzdory lednovému poklesu předpokládá, že v letošním roce bude na čínském trhu pokračovat v solidním růstu.
Škoda Auto již v pondělí oznámila, že v lednu zvýšila prodej o 2,4 procenta na 93 800 vozů. K růstu odbytu přispěl mimořádný zájem o vozy Škoda ve střední a východní Evropě. V Číně naopak automobilka zaznamenala meziroční pokles o 4,3 procenta.
Volkswagen je největší automobilkou v Evropě. V loňském roce podnik navíc vystřídal japonského konkurenta Toyotu v čele světového automobilového trhu, když navzdory skandálu s měřením emisí zvýšil globální prodej o téměř čtyři procenta na rekordních 10,3 milionu vozů.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist