Škoda Auto do roku 2025 zdvojnásobí počet prodaných vozů na více než dva miliony ročně. Loni přitom automobilka zažila rekordní rok, když zákazníkům dodala 1,13 milionu aut. Na pondělním Česko-slovinském digitálním byznys fóru to uvedl předseda představenstva Škody Bernhard Maier.

Podle Maiera budou inovativní infotainment, tedy multimediální informační systémy v autech včetně navigace, propojení s mobilními zařízeními nebo připojení k internetu, a služby mobility za osm let přinášet automobilce zhruba stejné příjmy jako v současnosti konvenční obchod s automobily. "Znamená to návratnost okolo jedné miliardy eur," podotkl.

Maier zároveň představil pražské centrum Škody pro nové služby a aplikace pod názvem DigiLab. Zhruba tři desítky lidí v něm budou zkoumat a vyvíjet nové obchodní modely. Jde zejména o silnější zapojení digitálních technologií do dosavadní hlavní oblasti podnikání Škody a o rozvoj inovativních služeb, souvisejících s konektivitou a mobilitou. Své projekty do DigiLabu přijely představit slovinské technologické firmy v rámci návštěvy slovinského premiéra Mira Cerara v Česku.

Zhruba v polovině února by se měli setkat představitelé automobilového průmyslu se zástupci vlády a jednat o budoucnosti sektoru v Česku a jeho zapojení do vládních strategií Průmysl 4.0 a Digitální Česko. Premiér Bohuslav Sobotka k tomu na pondělním fóru řekl, že úkolem vlády je podpořit rozvoj digitálních projektů, jako jsou například Chytrá města. Tento projekt je unikátní v tom, že zapojuje obyvatele, veřejnou správu i soukromé firmy. Povědomí měst o digitalizaci má podle předsedy vlády podpořit chystaná soutěž Chytrá adresa.

Při příležitosti návštěvy obou premiérů spustila Škoda nové webové stránky www.skodadigilab.com. Jejich prostřednictvím mohou začínající technologické firmy zasílat Škodě nabídky spolupráce v oblastech, jako jsou právě Chytrá města nebo zpracování a využití velkých objemů dat.

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává zhruba 27 tisíc lidí.