Česká spořitelna spolupracovala s finančněporadenskou společností Fincentrum řadu let. Partnerství s firmou, která nabízí svým klientům mimo jiné hypotéky od této banky, ale spořitelna ukončuje. Fincentrum neeticky využívalo obchodní značky a banka se tomu bude bránit i žalobou, říká generální ředitel České spořitelny Tomáš Salomon. Společnost kroky banky překvapily a považuje je za absurdní.

HN: Česká spořitelna přestává prodávat své produkty přes společnost Fincentrum, a dokonce ji chce zažalovat. Co tak zásadního se stalo, že jste se rozhodli od Fincentra nejen odstřihnout, ale podniknout proti němu i právní kroky?

Během loňského roku jsme zaznamenali několik věcí, které jsou z našeho pohledu porušením smlouvy o partnerství a spolupráci, kterou jsme spolu uzavřeli. Když váš partner začne používat brand, o kterém ví, že už ho sedm let používáte vy, konkrétně jde o značku Erste Premier, a používá ho i přesto, že mu opakovaně řeknete, že vám to vadí, tak je to prostě špatně. To můžu ještě tak chápat u konkurenta, protože se asi odkazuje na něco, co na trhu zafungovalo. Ale když partner nazve svoji vlastní službu Fincentrum Premier a pak začne používat i název Moje zdravé Fincentrum, což je rovněž náš známý brand, je to nefér a vnímám to i jako provokaci. Proto jsme se rozhodli smlouvu s Fincentrem ukončit a podniknout i právní kroky.