Alphabet, mateřská společnost Googlu, ukončila svůj program zaměřený na vývoj solárních dronů. Google přitom firmu Titan Aerospace, která drony poháněné solární energií vyvíjela, koupil teprve v roce 2014, kdy ji začlenil do své vývojářské divize X. Výzkumné pracovníky, kteří na programu pracovali, přeřadí Alphabet k jiným projektům.

Program Titan se zabýval vývojem dronů, které by dokázaly letět několik dní, a překonat tak velké vzdálenosti. Cílem vědců bylo nabídnout internetové připojení odlehlým venkovským oblastem, které k němu dosud neměly přístup. Solární drony by signál vysílaly přímo ze vzduchu za letu. Podobným nápadem se zabývá také Facebook a jeho program Aquila nebo projekt Loon, který rovněž patří do divize X.

Právě na Loon se nyní podle Jacquelyn Millerové, zástupkyně divize X, zaměří pozornost společnosti. Loon sází na to, že internetové připojení bude z oblohy poskytovat pomocí balonů ve vysoké nadmořské výšce. Millerová zároveň pro Business Insider uvedla, že program Titan byl ukončen již v průběhu minulého roku. "Při srovnání ekonomické a technické proveditelnosti představuje projekt Loon daleko slibnější cestu, jak k internetu připojit i odlehlé venkovské oblasti," uvedla Millerová.

Drony se tak v rámci Alphabetu zabývá pouze projekt Wing, který ale vyvíjí doručovací letouny. I tato divize se však potýká s problémy, v říjnu loňského roku tým opustil jeho šéf Dave Vos.

Konec Titanu je jen posledním příkladem, jak technologický gigant Alphabet osekává své vývojové projekty a chce se zaměřit jen na ty nejslibnější z nich. Před třemi dny Bloomberg informoval, že Aplhabet plánuje prodat svou satelitní službu Terra Bella, kterou v roce 2014 koupil za 500 milionů dolarů. O akvizici divize, která se loni přejmenovala na Skybox, již projevila zájem společnost Planet. V rámci obchodu by Alphabet mohla opustit i řada zaměstnanců spojených se Skyboxem.

Alphabet na podzim rovněž oznámil ukončení expanze superrychlého internetu Fiber. Matka Googlu za poslední rok přišla i o řadu klíčových manažerů, včetně šéfa divize samořídících aut Chrise Urmsona nebo Tonyho Fadella, ředitele společnosti Nest.

Do divize X tak v současnosti patří kromě projektů Loon a Wing ještě Makani, který se zabývá výrobou čisté energie. Oddělena je pak celá řada projektů, jako například Waymo zabývající se vývojem autonomních vozů, které se od divize osamostatnilo v loňském roce.