Tržby v maloobchodě bez aut loni v listopadu zrychlily meziroční růst na 7,9 procenta z říjnových dvou procent. Růst zaznamenaly všechny hlavní sortimentní skupiny prodejen. Lidé více utratili za pohonné hmoty, za nepotravinářské zboží i potraviny. Nejvíce rostl internetový prodej. Oznámil to Český statistický úřad (ČSÚ).

Loňský listopad měl o jeden pracovní den více než listopad 2015, tržby očištěné o kalendářní vlivy se tak zvýšily o 6,7 procenta. Meziměsíčně vzrostly tržby očištěné o sezonní vlivy o 1,9 procenta.

K meziročnímu růstu nejvíce přispěl internetový a zásilkový prodej, ve kterém obchodníci utržili o 32,3 procenta více. Dařilo se také specializovaným prodejnám s počítačovým a komunikačním zařízením, v nichž tržby vzrostly o 10,8 procenta. Téměř o 10 procent vyšší tržby měly i prodejny s oděvy a obuví. Více se prodávalo také farmaceutické, zdravotnické a kosmetické zboží, výrobky pro domácnost a pro kulturu, sport a rekreaci.

Za potraviny se tržby ve specializovaných prodejnách zvýšily o 5,4 procenta a v nespecializovaných prodejnách s převahou potravin o dvě procenta.

Sezonně očištěné tržby za prodej a opravy motorových vozidel vzrostly meziměsíčně reálně o 2,5 procenta. Meziročně se tržby očištěné o kalendářní vlivy zvýšily o 6,5 procenta. "Bez očištění vzrostly o 9,9 procenta, v tom za prodej motorových vozidel včetně náhradních dílů o 11,6 procenta a za opravy o 3,5 procenta," uvedl ČSÚ.

Zdroj: ČSÚ