Majiteli českého Makra, skupině Metro, se osvědčily investice do start-upů zaměřených na gastronomii. Nyní tak plánuje podpořit technologické firmy, které se věnují obchodníkům. V rámci Metro retail akcelerátoru společnost investuje do deseti vybraných projektů, které se zabývají digitalizací v oblasti maloobchodu.

Metro chce do vybraných start-upů investovat 1,2 milionu eur (33 milionů korun). Každá firma tak může dosáhnout na více než tři miliony korun.

"Může to být cokoli od inovace zaměřené na rozšířenou realitu a zlepšení zážitků z nakupování až po digitální řešení problémů s logistikou nebo operační systém pro řetězce," popisuje tisková mluvčí českého Makra Romana Nydrle s tím, že nemusí jít jen o e-shopová řešení, která obchodníci v rámci digitalizace využívají nejčastěji.

Součástí programu je i vlastní prostor v coworkingovém centru v Berlíně. "V rámci tříměsíčního mentorského programu budou mít přístup k top managementu a know-how společností Metro, Real a Techstars a dalších lídrů z relevantních oborů," dodává Nydrle.  Real je maloobchodní řetězec Metra v Německu, Techstars pak start-upový inkubátor, se kterým společnost spolupracovala už při loňském projektu.

Právě loni Metro s podporou technologických inovací začalo v rámci gastronomie a hotelnictví. Mezi jedněmi z úspěšných projektů byl například systém hodnocení hotelů v reálném čase nebo aplikace Ask Paul, která pomáhá najít malým restauracím zaměstnance.

Podpořené projekty mají sloužit jak zákazníkům, tak samotnému Metru. "Základem naší strategie je pomoci našim zákazníkům, aby byli v podnikání ještě úspěšnější a digitální řešení v tom hrají stále důležitější roli," říká Olaf Koch, globální šéf skupiny. Firmy z celého světa se s inovativními projekty mohou hlásit do 12. března.

Velkoobchod Makro se v Česku zaměřuje na tři skupiny zákazníků, kromě hotelů a restaurací také na menší firmy a malé obchodníky. V tomto roce společnost v tuzemsku utržila 34 miliard korun. "V Česku byl letošní rok velmi solidní, Makro rostlo ve všech třech skupinách. V tomto smyslu je v Evropě unikátní, je velmi silné v oblasti pohostinství i u nezávislých obchodníků," komentoval výsledky Koch. Makro v Česku provozuje 13 velkoobchodů. Pod obchodní sítí Můj obchod, které Makro dělá marketing a doručuje zboží, pak funguje přes 500 obchodů.