Čtyři z pěti Čechů jsou spokojeni se svou hlavní bankou. O její změně přesto v posledních dvanácti měsících uvažovala téměř třetina klientů. Nakonec ale většina z nich neudělala nic. Lidé jako nejčastější důvod uvádějí nedostatek času nebo jen malé rozdíly mezi bankami.
Co by nejraději změnili klienti velkých bank | |
Snížení poplatků za služby | 37 % |
Úplné zrušení poplatků | 21 % |
Rozšíření sítě bankomatů | 11 % |
Zvýšení úroků u spořicích účtů | 7 % |
Vylepšení internetového bankovnictví | 4 % |
Jiné | 20 % |
Zdroj: Průzkum agentury SC&C pro ČBA |
Část klientů také jejich stávající banka dokázala motivovat, aby zůstali. Více lidí než v minulosti se navíc domnívá, že přejít ke konkurenci by bylo příliš složité. Hlavní banku tak za poslední rok změnila jen čtyři procenta těch, kteří to původně zvažovali. Ukázal to průzkum agentury SC&C pro Českou bankovní asociaci. "Více o změně banky uvažovali muži, dále klienti ve středním věku a s vysokoškolským vzděláním," řekla ředitelka SC&C Jana Hamanová.
Co by nejraději změnili klienti malých bank | |
Rozšíření sítě bankomatů | 34 % |
Snížení poplatků za služby | 16 % |
Zvýšení úroků u spořicích účtů | 9 % |
Vylepšení internetového bankovnictví | 8 % |
Úplné zrušení poplatků | 3 % |
Jiné | 30 % |
Zdroj: Průzkum agentury SC&C pro ČBA |
Podle průzkumu má největší vliv na spokojenost klientů s bankou její důvěryhodnost, přístup k plnění slibů, které dala, a také vstřícnost jejích pracovníků. "Velkou roli hraje také silné zázemí a stabilita banky. Všechny tyto atributy se pohybovaly kolem čísla devět na desetibodové stupnici," uvedl výkonný ředitel České bankovní asociace Pavel Štěpánek.
Pokud by lidé mohli na produktech svojí banky něco změnit, nejčastěji by sáhli po úpravě poplatků. Sazebník by však častěji měnili zákazníci velkých bank. Více než třetina z nich by uvítala snížení poplatků za služby, pětina by dokonce poplatky zrušila úplně. Klienti malých bank by si naopak nejčastěji přáli rozšíření sítě bankomatů. "Jako čtvrtou zásadní změnu by respondenti uvítali zvýšení úroků u spořicích účtů," doplnila ředitelka výzkumné agentury SC&C Jana Hamanová.
Vztah klientů ke konkrétním bankám průzkum nesledoval.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist