Samoobslužné pokladny v kamenných obchodech ještě zdaleka nestačily připravit o práci všechny pokladní a už je na světě technologie, která nahradí i samotné pokladny. Amazon se jich zcela zbavil a přišel s obchodem, kde lidé mohou ukládat zboží z regálů rovnou do tašek a při odchodu nemusí ani zpomalit, natož čekat na placení.

Provoz nové samoobsluhy testuje internetový obchod Amazon v přízemí své nové kancelářské budovy v americkém Seattlu.

Klíčem služby nazvané Amazon Go je aplikace pro chytré telefony, která využívá dat ze senzorů a kamer rozmístěných po prodejně. Zákazník se po příchodu do obchodu pomocí aplikace přihlásí a začne nakupovat. Co přesně do tašky vložil a v jakém množství, systém rozpozná automaticky. Bude schopen také položku z nákupního seznamu škrtnout, pokud se zákazník rozhodne zboží vrátit zpět do regálu.

Po dokončení nákupu lidé nemusí na nic čekat a mohou rovnou odejít. Platbu si obchod strhne opět automaticky přes platební kartu navázanou na účet v aplikaci. Účtenka se na chytrém telefonu zobrazí v elektronické podobě.

Testovací obchod o rozloze 167 metrů čtverečních je zatím otevřený pouze zaměstnancům Amazonu. Kromě základních potravin, jako je chléb nebo mléko, nabízí i hotová jídla k snídani, obědu a večeři. Kuchaři je připravují čerstvá na místě. V nabídce je také produkce místní kuchyně a pekárny. Široké veřejnosti chce firma prodejnu zpřístupnit na začátku příštího roku.

Firma miliardáře Jeffa Bezose tak pokračuje v expanzi z internetu do kamenných prodejen v době, kdy obchodníci volí spíše opačný směr. Loni společnost v Seattlu otevřela svoje vůbec první kamenné knihkupectví. Přitom to byla právě ona, kdo původně přispěl k tomu, že lidé začali ve velkém nakupovat knihy na internetu.