Na pobočkách banky je na první pohled nepoznáte. Napoví vám obsah jejich kapes − jistě v nich najdete nejnovější model chytrého telefonu nebo tabletu. Řeč je o digitálních ambasadorech České spořitelny. Ti pomáhají ostatním kolegům seznámit se s taji digitálního světa. "Jde o běžného člena týmu, který ale má rád mobilní aplikace a digitální technologie obecně. Ten pomáhá nenásilnou formou ostatním, jak mobilní aplikace využívat a správně představovat klientům," vysvětluje Ivo Půda, šéf rozvoje lidí a organizace České spořitelny.

HN: Společnost se stává více digitální a způsoby práce procházejí zásadními změnami. Jak se podle vás musí změnit rejstřík znalostí a dovedností, aby lidé uspěli na pracovním trhu během dalších dvaceti let?

Hovoříme o takzvané digitální kompetenci. Ne každý zaměstnanec ji ale musí mít stejnou. Jde o to, zda člověk potřebuje mít obecnější uživatelskou znalost, nebo musí umět pracovat s daty a analyzovat je. Samozřejmě předvídáme, jaké bude firma mít požadavky na lidi v budoucnu. To je ale velmi složité, stačí se podívat, jak se změnilo bankovnictví za posledních pět let. Nemůžeme dohlédnout do budoucnosti, co přesně budou muset lidé umět, a proto je rozvíjíme také v tom, aby se uměli učit. Učíme je, aby byli více odpovědní za svůj vlastní rozvoj, ukazujeme jim, kde si mohou najít informace a jak s nimi pracovat.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se