Automobilka Volkswagen založila novou divizi, která má pod značkou Moia konkurovat společnostem typu Uber a nabídnout moderní způsoby přepravy, jako je pronajímání aut, spolujízda nebo carsharing, tedy sdílení auta. Její služby budou ušité na míru individuálním potřebám zákazníka, dostupné přes webové aplikace a šetrné k životnímu prostředí. Napsala to dnes agentura DPA.

Volkswagen má s novu značkou velké plány. Očekává, že Moia do několika let docílí miliardového obratu v eurech a do roku 2025 se má začít významnou měrou podílet na celkovém obratu koncernu. Za tímto účelem firma odlákala konkurenčnímu Daimleru úspěšného manažera Roberta Henricha, který již vybudoval carsharingovou službu car2go. Od ledna 2017 se stane provozním ředitelem divize Moia.

 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.

Moia bude mít sídlo v Berlíně, zpočátku zaměstná 50 lidí, do konce roku 2017 pak zhruba 200. Nejprve bude využívat stávající elektrické modely mateřské firmy, v plánu je výroba jejích vlastních vozů. "Sázíme na komplexní dopravní řešení, která zefektivní osobní a veřejnou dopravu," uvedl šéf divize, Ole Harms.

Volkswagen je největší automobilka v Evropě, součástí koncernu je i česká značka Škoda.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist