Energetická společnost ČEZ kvůli přechodu na nový systém zákaznické podpory na týden zavírá všech svých 24 kamenných zákaznických center po celé republice.

Mimo provoz budou také provozovny smluvních partnerů. V pátek o tom informoval mluvčí firmy Roman Gazdík. Pobočky ČEZ zavřel v pátek, znovu budou otevřeny v pondělí 5. prosince.

Lid versus ČEZ. Obyvatelé pražského sídliště bojují za šanci koupit si byty, v nichž žijí v nájmu - čtěte ZDE

"V žádném případě to neznamená, že ČEZ nebude v tomto čase řešit nové požadavky zákazníků. Nepřetržitě fungují naše call centra, na kterých stovky našich operátorů odbavují požadavky zákazníků," řekl Gazdík. Průměrná denní návštěvnost zákaznických center ČEZ je podle něj dohromady zhruba 2500 lidí.

Změna systému souvisí s oddělením obsluhy klientů distribuce a prodeje firmy. Společnosti ČEZ Prodej a ČEZ Distribuce mají nyní samostatné informačně technologické (IT) systémy pro obsluhu zákazníků. Odděleně začínají fungovat i zákaznické telefonní linky. ČEZ již dříve uvedl, že náklady na změnu a inovace IT systémů činí stovky milionů korun.

Kvůli změnám společnost už dříve omezila některé služby. Kvůli přechodu na nový systém nefungovala na čas například webová aplikace ČEZ on-line. Postup firmy kritizovali někteří zákazníci.

ČEZ dříve uvedl, že s projektem souvisí změny v celkem 40 informačních systémech. Pro dodavatele, společnost SAP, šlo o jednu z největších operací v Česku v posledních letech.