Před křižovatkou stačí sundat nohu z plynu. Kinetická energie auta se neplýtvá přes brzdy, ale přes generátor se ukládá jako elektřina do baterií. Díky ní se pak auto rozjíždí bez emisí i hluku. Spalovací motor se přidává až následně. Princip hybridního pohonu, kdy se ke spalovacímu motoru přidá elektromotor a baterie, má hlavně ve městech velkou výhodu. Časté zastavování a rozjezdy ho netrápí v emisích a spotřebě tolik jako klasické benzinové či naftové motory.

Česko v tom však cestu ke zlepšení životního prostředí nevidí. Tento pohon vyloučilo ze začínající státní podpory ekologických vozů. Od listopadu ji mohou využívat úřady a do budoucna se počítá s rozšířením pro veřejnost.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se