Britskému výrobci luxusního zboží Burberry Group klesl za fiskální pololetí zisk před zdaněním o 40 procent na 72 milionů liber (2,2 miliardy korun). K propadu přispěly vyšší náklady kvůli odpisům a restrukturalizaci. Bez zahrnutí změn směnných kurzů se zisk před zdaněním snížil o 24 procent na 146 milionů liber, uvedl server listu The Wall Street Journal.
Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Twitteru.
Provozní výdaje stouply o 11 procent na 692,6 milionu liber. Fiskální pololetí skončilo v září. Firma už v říjnu uvedla, že tržby jí vzrostly o pět procent na 1,16 miliardy liber (35,6 miliardy korun).
Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů se však o čtyři procenta snížily.
Burberry výsledky zveřejňuje v librách, většinu tržeb ale generuje v zahraničí, zejména v USA a v Asii. To znamená, že tržby z těchto trhů se zdají vyšší, když se přepočtou na domácí měnu, protože libra po červnovém referendu o vystoupení Británie z EU prudce oslabila.
Firma v květnu představila nový program, jehož cílem je zvýšit ziskovost. Program zahrnuje reorganizaci maloobchodních operací a zjednodušení produktové řady.
Burberry prodává širokou škálu produktů, včetně pánského a dámského oblečení, kabelek, obuvi a parfémů. Firma vznikla v roce 1856 a pověst si vydobyla především díky šátkům a kabátům a typickému vzoru béžovočervenočerné kostky. Burberry je také oficiálním dodavatelem oděvů pro britskou královnu Alžbětu II.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist