Čistý zisk japonského výrobce elektroniky Sony Corp. ve fiskálním druhém čtvrtletí klesl o 86 procent na 4,8 miliardy jenů (1,1 miliardy korun). K poklesu zisku přispěl hlavně silný jen, uvedla firma v úterním prohlášení.

Provozní zisk se za tři měsíce do konce září snížil o 48 procent na 45,7 miliardy jenů. Analytici dotazovaní agenturou Thomson Reuters očekávali v průměru zisk 46,27 miliardy jenů. Tržby klesly o 11 procent na 1,69 bilionu jenů.

Silný jen snižuje zisky japonských vývozců při převodu tržeb ze zahraničí na domácí měnu. Zvyšuje také ceny japonského zboží v zahraničí, zhoršuje tak jeho konkurenceschopnost na zahraničních trzích.

Společnost se po letech restrukturalizace soustřeďuje hlavně na videohry, zábavu a zobrazovací senzory. V rámci restrukturalizace firma prodala některý svůj majetek, včetně výroby osobních počítačů Vaio či baterií.

Produkce senzorů byla ve druhém čtvrtletí opět slabá, protože hlavní závod firmy byl poškozen řadou dubnových zemětřesení a návrat na úroveň před neštěstím trval téměř půl roku. Divize polovodičů, jejíž součástí je výroba senzorů, tak ve čtvrtletí vykázala provozní ztrátu.

V herní divizi se provozní zisk snížil na 19 miliard jenů z 23,9 miliardy kvůli silné měně. Investoři však věří v oživení divize před hlavní, předvánoční nákupní sezonou.

Sony v pondělí zhoršilo svůj výhled celoročního zisku o deset procent na 270 miliard jenů, hlavně kvůli mimořádným nákladům způsobeným prodejem svých aktivit v oblasti baterií. Čistý zisk má za rok do konce března 2017 činit 60 miliard jenů místo doposud očekávaných 80 miliard jenů. V loňském fiskálním roce čistý zisk činil 147,8 miliardy jenů. Výhled tržeb však nechala firma beze změny na 7,4 bilionu jenů, napsaly agentury AP a Reuters.