Škoda Auto od ledna do září letošního roku dodala zákazníkům 840 900 vozů, meziročně o 6,2 procenta více. Čínský trh se na celkových dodávkách podílí s 225 200 vozy zhruba čtvrtinou, meziročně tam stoupl prodej o 25 500 vozů. Jedním z nejúspěšnějších modelů byla Škoda Superb. Vyplývá to z informací, které v pátek česká automobilka zveřejnila.

Společnost dříve v tomto týdnu uvedla, že jí za tři čtvrtletí vzrostl meziročně provozní zisk, tržby i prodeje. Samotné září bylo prodejně nejúspěšnějším měsícem v historii značky. Mladoboleslavská automobilka prodala včetně Číny 107 100 vozů, což je růst o 14 procent. Na výsledcích se projevuje zvýšená poptávka po modelu Superb.

Podle předsedy představenstva Škody Auto Bernharda Maiera se na celkových výsledcích projevuje investice do modelové řady Škodovky. "Investice do modelové ofenzivy značky Škoda se vyplácejí. V letošním roce odbyt i provozní výsledek překonávají naše plány," uvedl. Dodal, že aktuální odbytové a finanční výsledky jsou solidním základem dalšího ziskového a trvale udržitelného růstu celé firmy. Velké naděje Škodovka vkládá i do nového modelu Kodiaq.

Tržby automobilky vzrostly meziročně za tři čtvrtletí o devět procent na 10,1 miliardy eur (272,9 miliardy korun). Za stejné období loňského roku utržila společnost 9,3 miliardy eur (251,2 miliardy korun).

Škoda Auto prodala v roce 2015 více než milion vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice - v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí. Vyrábí i v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále také na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává 26 600 lidí a je aktivní na více než 100 trzích.