Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zvýšila v září meziročně prodej o 14,4 procenta, prodala 107 100 vozů. Jde o prodejně nejúspěšnější měsíc za celou více než stodvacetiletou existenci Škodovky. Oproti letošnímu srpnu prodala Škodovka v září o 26 400 vozů více. Velké přírůstky zaznamenala automobilka na svém klíčovém evropském trhu a v Číně, která je největším samostatným trhem. Škoda své prodejní výsledky zveřejnila ve středu v tiskové zprávě.

Nejprodávanějším modelem zůstává Octavia, kterých v září Škodovka prodala 40 900 kusů. Meziročně se její prodej zvýšil o 12,4 procenta.

Druhým nejúspěšnějším modelem je Fabia s 19 800 prodanými kusy, což je oproti září 2015 o 1,1 procenta více. Za ní je v závěsu s 19 700 kusy Rapid, jehož prodeje meziročně vzrostly o 30 procent. Na čtvrtém místě v četnosti prodejů se umístil Superb s 13 500 kusy, což meziročně znamená o 101,2 procenta více.

Modelu Yeti prodala společnost 8600 kusů, zde ale zaznamenala meziroční propad o 18,6 procenta. Podobně je na tom Citigo s 4600 prodanými kusy, meziročně klesl prodej o 0,6 procenta.

"Těší nás, že i v září pokračoval pozitivní trend minulých měsíců i to, že naše mladá a moderní modelová paleta je na trzích úspěšná,“ řekl člen představenstva Škody Auto Werner Eichhorn.

V západní Evropě prodala Škodovka v září 45 800 vozů, meziročně tedy o 4,8 procenta více. Ve velké části zemí rostly prodeje o více než 10 procent, a to ve Francii o 12 procent, v Itálii o 24,4 procenta, v Belgii o 14,1 procenta, ve Švýcarsku o 14,9 procenta, ve Španělsku o 17,7 procenta a Finsku o 27,3 procenta.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Růst prodejů zaznamenala Škoda i v Německu, kde se prodeje zvýšily o 6,2 procenta, ve Velké Británii o 7,2 procenta, ve Švédsku o 8,1 procenta a v Irsku o 1,7 procenta. Ve střední Evropě prodala Škoda Auto 15 100 vozů, meziročně jde tedy o nárůst 13,7 procenta. Na českém trhu zaznamenala Škodovka růst o 13,2 procenta na 7000 vozů.

Na trzích východní Evropy mimo Ruska prodala v září Škodovka 3100 vozů, což představuje nárůst 6,4 procenta. V Rusku stouply prodeje o 4,9 procenta na 4800 vozů.

V Číně zaznamenala Škoda Auto nejlepší měsíc v celé historii, meziroční nárůst činil 34,4 procenta, celkem v Číně prodala firma 32 000 vozů. Rostoucí prodeje zaznamenala Škodovka i v Izraeli a Turecku. V Turecku vzrostly prodeje o 73 procent na 2100 vozů. V Izraeli prodala Škoda Auto 1600 vozů, meziročně je to o 63,4 procenta více.

Škoda Auto prodala v roce 2015 více než milion vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice – v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí. Vyrábí i v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále také na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává 26 600 lidí.