Nejméně o osmnáct nových trhů se během příštích devíti let rozšíří počet oficiálních zastoupení mladoboleslavské automobilky Škoda. V rozhovoru s českými novináři to prozradil šéf značky Bernhardt Maier.

"V současnosti působíme na 102 trzích světa, do roku 2020 to rozšíříme na 120," uvedl Maier.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Jako první přijdou na řadu Singapur, Írán a Jižní Korea. "O tom, zda vstoupíme také do Severní Ameriky, jsme zatím nerozhodli. V současnosti se bavíme také o dalších důležitých otázkách. Nicméně, konečný verdikt by měl padnout v polovině, nejpozději koncem příštího roku," řekl šéf největší automobilky v zemi.

Podle něho nelze pominout, že se v tomto regionu prodává čtvrtina všech nově vyrobených aut na světě. "Pokud se tam rozhodneme jít, tak doufám, že to bude stejně dobrý krok, jako když jsme se před lety odhodlali vstoupit na východní trhy, zejména do Číny," sdělil.

V této zemi se letos prodeje Škody poprvé dostanou přes hranici 300 000 kusů, uvedl. "Také  celkové prodeje značky, tržby a zisk by měly být rekordní," dodal. K výsledkům má přispět i nový model Kodiaq, který by měl být prodejně ještě úspěšnější než současná Škoda Superb třetí generace.

Loni Škoda prodala 1,056 milionu aut, nejvíce v historii, z toho 281 700 na svém největším trhu v Číně.

Zhruba po roce 2020 by měla být Škoda připravena nabídnout vůz s vysoce automatizovaným řízením a po roce 2025 rovněž auto s plně autonomním řízením.

Škoda je jednou z nejstarších automobilek na světě, loni vyrobila přes jeden milion vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery.