Zisk nápojové společnosti PepsiCo ve třetím čtvrtletí stoupl na 1,99 miliardy dolarů (48 miliard korun) z 533 milionů dolarů ve stejném období loni. Výsledky podpořila absence mimořádných nákladů, protože loni společnost zaúčtovala mimořádné odpisy operací ve Venezuele, ale také nižší náklady a relativně silný prodej v USA. Tržby společnosti sice klesly, avšak překonaly očekávání díky vyšší poptávce po nápojích a drobném občerstvení Frito-Lay v Severní Americe, která vyrovnala slabší výsledky v zahraničí.
PepsiCo a další spotřebitelské společnosti utrácejí za vývoj produktů, aby uspokojily měnící se chutě spotřebitelů, kteří stále častěji hledají zdravější nápoje a potraviny. V posledních čtvrtletích táhnou tržby firmy nápoje jako ochucená voda Propel nebo džus Naked Cold Pressed či nízkokalorické potraviny pod značkou Simple.
Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Twitteru.
Čisté příjmy se ve třetím čtvrtletí snížily o zhruba dvě procenta na 16,03 miliardy dolarů. Překonaly však očekávání analytiků dotazovaných agenturou Thomson Reuters, kteří počítali v průměru s příjmy 15,83 miliardy dolarů. Čisté příjmy v severoamerické nápojové divizi, která je největší divizí, stouply o tři procenta na 5,52 miliardy dolarů.
Na tržby měl negativní dopad i vývoj směnných kurzů. Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů se tržby zvýšily o 4,2 procenta.
PepsiCo současně díky příznivým výsledkům za třetí čtvrtletí zlepšila výhled zisku na letošní rok. Zisk na akcii má činit 4,78 dolaru místo doposud uváděných 4,71 dolaru.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist