Zisk nápojové společnosti PepsiCo ve třetím čtvrtletí stoupl na 1,99 miliardy dolarů (48 miliard korun) z 533 milionů dolarů ve stejném období loni. Výsledky podpořila absence mimořádných nákladů, protože loni společnost zaúčtovala mimořádné odpisy operací ve Venezuele, ale také nižší náklady a relativně silný prodej v USA. Tržby společnosti sice klesly, avšak překonaly očekávání díky vyšší poptávce po nápojích a drobném občerstvení Frito-Lay v Severní Americe, která vyrovnala slabší výsledky v zahraničí.

PepsiCo a další spotřebitelské společnosti utrácejí za vývoj produktů, aby uspokojily měnící se chutě spotřebitelů, kteří stále častěji hledají zdravější nápoje a potraviny. V posledních čtvrtletích táhnou tržby firmy nápoje jako ochucená voda Propel nebo džus Naked Cold Pressed či nízkokalorické potraviny pod značkou Simple.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Čisté příjmy se ve třetím čtvrtletí snížily o zhruba dvě procenta na 16,03 miliardy dolarů. Překonaly však očekávání analytiků dotazovaných agenturou Thomson Reuters, kteří počítali v průměru s příjmy 15,83 miliardy dolarů. Čisté příjmy v severoamerické nápojové divizi, která je největší divizí, stouply o tři procenta na 5,52 miliardy dolarů.

Na tržby měl negativní dopad i vývoj směnných kurzů. Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů se tržby zvýšily o 4,2 procenta.

PepsiCo současně díky příznivým výsledkům za třetí čtvrtletí zlepšila výhled zisku na letošní rok. Zisk na akcii má činit 4,78 dolaru místo doposud uváděných 4,71 dolaru.