Potápěčský instruktor Bohumil Kantor chtěl letos na podzim ukončit podnikání, koupit si na důchod nové auto a užívat cestování. Jenže místo odpočinku je ve stresu. Za nový vůz Hyundai sice na jaře zaplatil ve strakonickém autosalonu Antona Fischera, největšího tuzemského dealera jihokorejské značky, zálohu přes 600 tisíc korun, ale ani po půlroce ho doma nemá.

„Opakovaně mi slibovali, že to bude vyřešené, ale stále jen čekám,“ popisuje Kantor, který měl při předávce auta doplatit už jen zhruba dvacet tisíc.

Navíc není sám, kdo se cítí podvedený. Potíže má dalších osmnáct klientů firmy Hyundai Fischer CZ. Bez svého auta jsou spolu s Bohumilem Kantorem čtyři zákazníci, patnáct dalších pak sice nový vůz dostalo, ale nemohou si ho přihlásit na úřadě a jezdit v něm. Nedostali totiž velký technický průkaz.

Případem se škodou počítanou na miliony korun už se proto zabývá kriminální policie kvůli podezření ze zpronevěry. Zatím ale nikoho neobvinila. „Případ je ve fázi prověřování,“ řekl strakonický státní zástupce Marek Stehlík, který na vyšetřování dohlíží.

Detektivové však nebudou mít snadnou úlohu. Případ značně znepřehledňuje především to, že síť autosalonů Hyundai Fischer v červnu náhle změnila majitele.

Anton Fischer svou společnost prodal. Okolnosti prodeje zatím odmítá komentovat. Naznačuje ale, že nebyly úplně standardní. A navíc tvrdí, že v pozadí jeho problémů zřejmě stojí dohra jeho ostrého mediálně propíraného sporu s generálním ředitelem českého zastoupení značky Hyundai Vladimírem Vošickým. Přesněji řečeno: Vošického odveta.