Zatímco české pivo se za hranicemi prodává velmi dobře a daří se třeba i Becherovce, ostatní potravináři mají přístup na zahraniční trh daleko složitější. "Zájem o české potraviny v cizině není žádný nebo je minimální. Česko nemá vytvořenou image dodavatele potravin," říká Zdeněk Jahoda, jednatel výrobce cereálií Emco.

Tuzemští potravináři v zahraničí stále naráží na to, že jim tamní obchodníci příliš nevěří. "Je to realita, a ať chceme nebo ne, pořád jsme vnímáni jako dodavatelé z východní Evropy," uvádí ředitel kanceláře CzechTrade v Německu Adam Jareš.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se